×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
جایگاه ها قادر به عرضه بنزین یورو ۴ در سطح وسیع نیستند

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، گفت: عرضه سوخت مناسب با درجه اکتان بالا نقش بسزایی در کاهش میزان آلایندگی خودروها دارد و محصولات ایران خودرو قابلیت تامین استاندارد یورو ۴ را دارند اما جایگاه های سوخت هنوز قادر به عرضه بنزین با این استاندارد در سطح وسیع نیستند.

به گزارش از ایکو پرس، هاشم یکه زارع در نشست مشترکی با استانداری تهران، افزود: چنانچه بنزین یورو ۴ به حد کافی عرضه نشود و بنزین یورو ۲ یا بنزین مخلوط یورو ۲ و ۴ در موتورهایی که برای یورو ۴ کالیبره شده اند مورد مصرف قرار گیرند، مشکلاتی به همراه خواهد داشت.

وی کاهش ۴۰ درصدی عمر کاتالیست، افزایش مصرف سوخت و آلایندگی و آسیب دیدن برخی قطعات حساس موتور را از جمله مشکلات مصرف بنزین یورو ۲ در موتورهای یورو ۴ به است.

یکه زارع در این دیدار محصولات و فرآیندهای تولیدی در ایران خودور را دارای بالاترین استانداردهای زیست محیطی دانست و گفت: بهره گیری از قوای محرکه مدرن در راهبرد ایران خودرو جایگاه مهمی دارد.

وی توسعه موتور ˈایکس.یو.امˈ را از اقدامات کاهش مصرف سوخت محصولات برشمرد و اظهار داشت: این موتور با تغییر ۷۰ درصدی قطعات اصلی و مجموعه های موتوری طراحی و ساخته شده و علاوه بر توان و گشتاور بالاتر، قابلیت تامین استاندارد آلایندگی یورو ۴ را نیز دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از قابلیت انطباق فرآیندهای تولیدی این مجموعه با استانداردهای زیست محیطی خبر داد و افزود: واحدهای مختلف ایران خودرو تاکنون بارها از سوی سازمان محیط زیست تقدیر شده اند.

در این نشست، استاندار تهران ۶۰ درصد آلودگی هوای تهران را ناشی از آلایندگی خودروهای فرسوده دانست و خواستار مشارکت مجدد ایران خودرو و سایر خودروسازان در اجرای طرح خروج این خودروها از ناوگان حمل و نقل شد.

سیدحسین هاشمی بر ضرورت طرح خروج خودروهای فرسود تاکید کرد و یادآور شد: به طور قطع با نوسازی خودروهای فرسوده بخشی از آلودگی هوای پایتخت کاسته می شود.

وی با تاکید بر اینکه نگرانی های جدی در محیط زیست و آلودگی هوا در استان وجود دارد، افزود: یکی از مهم ترین دغدغه های ما در استانداری آلودگی هوای تهران است.

استاندار تهران با اشاره به نقش تمام سازمان ها در کاهش آلودگی هوا، تاکید کرد: عوامل مختلفی در آلودگی هوا تاثیر گذار است و باید تمام ارگان ها با همفکری و همکاری برای این معضل تصمیم گیری کنند.

هاشمی با اشاره به ضرورت تولید خودرو با سوخت یورو۴، تاکید کرد: البته وزارت نفت نیز همزمان با تولید این نوع خودروها باید تامین سوخت مورد نیاز را به طور جدی پیگیری کند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches