×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
جایگاه جهانی ایران در پیوند کبد

اقتصادتهران: رئیس بخش پیوند کبد مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، با تاکید بر اینکه پیوند کبد در ایران رایگان انجام می‌شود، گفت: این فرآیند در دنیا منحصر به‌ فرد است.

به گزارش مهر، علی جعفریان، با اشاره به اینکه در بیست سال گذشته در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) فعالیت پیوند کبد و در سال‌های اخیر نیز پیوند کلیه – پانکراس و جراحی‌های کبد و پانکراس را داریم، افزود: هرکدام مقوله‌ای جداگانه را شامل می‌شود، پیوند کبد در همه دنیا درمان خیلی پیشرفته و پیچیده‌ای است.

وی ادامه داد: زمانی که دستیار بودم فقط بیمارستان نمازی شیراز تعداد محدودی پیوند کبد انجام داده بودند که از آن زمان صحبت شد که ما هم در بیمارستان امام خمینی باید بتوانیم این کار را شروع کنیم. از سال ۱۳۸۰ استارت این کار زده شد. به موازات این کار اعمال جراحی کبد، مجاری صفراوی و لوزالمعده که اعمال جراحی پیشرفته‌ای است و آن زمان به صورت خیلی محدود انجام می‌شد. چون این دو مقوله با هم ارتباط دارند در یک سرویس ما داریم کار را انجام می‌دهیم، البته که در خیلی از مراکز درمانی دنیا هم یک سرویس محسوب می‌شود. به طور نمونه؛ بیمارانی که توده‌های کبدی، بیماری‌های خوش‌خیم و بدخیم کبدی دارند اعمال جراحی این‌ها خیلی به‌زحمت انجام می‌شد و خیلی از کارها انجام نمی‌شد اما به‌تدریج که تکنولوژی پیشرفت کرد و تکنیک‌های آن توسعه پیدا کرد به‌موازات آن این جراحی‌ها را هم شروع کردیم که الان در واقع در بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی ما سالانه علاوه بر بیش از بیش از ۱۵۰ پیوند کبد، ۴۰۰ عمل جراحی بزرگ کبد، پانکراس و مجرای صفراوی داریم و به‌طورکلی حدود ۶۰۰ عمل جراحی بزرگ در سال در این بخش انجام می‌شود.

جعفریان با بیان اینکه تعداد پیوند کبد مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بعد از شیراز در کشور دوم است، افزود: این مجتمع، مرکزی با حجم بالایی پیوند کبد حساب می‌شود که در دنیا قابل‌توجه است. از نظر اعمال جراحی کبد و مجاری صفراوی نیز رتبه یک کشور را در بیمارستان‌های دانشگاهی داریم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches