×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
جابجایی رکوردهای تولید توسط فولاد خوزستان

اقتصادتهران: شرکت فولاد خوزستان در مدت ۲ سال و نیم اخیر با موفقیت در مقوله تولید، توانسته است بسیاری از رکوردها را جابجا کند به طوری که این شرکت در تاریخ سی و یکم فروردین مال امسال موفق شد به رکورد ۳۵۲ میلیون و ۴۷۲ هزار تن تولید ماهانه شمش فولادسازی دست پیدا کند.

به گزارش اقتصادتهران، موفقیت‌های پی در پی این شرکت فولادسازی به گونه‌ای است که از حدود ۳۰ ماه گذشته تا بحال، رکوردهای بسیاری در بخش‌های مختلف تولید توسط فولاد خوزستان شکسته شده است.

به طور مثال، تولید ماهانه کل بخش احیا توسط این شرکت به ۳۸۸ میلوین و ۱۸ هزار تن در ابتدای اردیبهشت ماه امسال رسید و یا این که این شرکت توانست در فصل بهار سال جاری، با رشد ۴۴ درصدی به تولید گندله به بیش از یک میلیون و ۶۷۷ هزار تن برسد.

این در حالی است که برنامه ریزی و پیش بینی تمهیدات لازم برای احداث نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی که بر اساس توافق‌نامه‌‌‌ای بین وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت نیرو منعقد شده است یکی دیگر از نمونه‌های بارز فعالیت‌ها و اقدامات این شرکت فولادی است که پیش بینی می‌شود فاز نخست این نیروگاه تا سال ۱۴۰۴ وارد مدار گردد.

احداث و راه‌اندازی نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی در حالی است که احداث یک نیروگاه خورشیدی نیز در دستور کار این نیروگاه قرار گرفته است و این نوید را می‌دهد که این شرکت عزم جزمی برای خودکفایی در تامین انرژی دارد.

مردان فولادی شرکت فولاد خوزستان فعل خواستن را صرف کرده به طوری که قرار است در گام سوم مسیر توسعه این شرکت، طرح به‌‌‌روزرسانی فناوری فولاد خوزستان که شامل به‌‌‌روزرسانی کوره‌‌‌های قوس الکتریکی است، به اجرا برسد.

بدون شک عملکرد شرکت فولاد خوزستان در گزارش اخیر انجمن جهانی فولاد که حکایت از رشد ۸۰۰ هزار تُنی تولید فولاد ایران دارد، نقش بسیار ارزنده و مثبتی بوده است. این شرکت با تکیه بر توان داخلی و متخصصان کشورمان روز به روز آمار جدیدی از رکورد و موفقیت‌های پی در پی به نمایش گذاشته به گونه‌ای که به نماد خودباوری تبدیل شده است.

در باب یکی دیگر از موفقیت‌‌های فولاد خوزستان می‌توان به ثبت رکورد بالاترین موجودی کنسانتره سنگ آهن در این شرکت اشاره کرد به گونه‌ای که افزایش ۱۰ برابری تامین کنسانتره سنگ آهن از معادن جدید و نیز تامین کنسانتره سنگ آهن با درصد گوگرد پایین یکی دیگر از نشانه‌های بسیار مطلوب عملکرد این شرکت محسوب می‌شود آن هم در شرایطی که تمامی الزامات زیست محیطی در کنار افزایش بهره‌وری در این شرکت رعایت شده است که این امر، اهمیت قضیه را دو چندان می‌کند.

به بیان دیگر موفقیت در انعقاد قراردادهای تامین کنسانتره با تامین کنندگان بزرگ با وجود حذف سهمیه بندی سنوانی که از سوی وزارت صمت صورت گرفت، کار را برای ثبت رکوردهای جدید بسیار سخت کرده بود اما اینبار مهندسان و متخصصان این شرکت بودند که فعل خواستن را صرف کرده و در کنار درایت تیم مدیریتی توانستند به آمارهای جدیدی در این زمینه دست پیدا کنند.

در کنار این موارد می‌توان به بومی سازی کالاهای خرید خارج نسوز اشاره کرد که در شرایط تحریمی، موجبات صرفه جویی ۳۸ درصدی نسبت به سال گذشته را در این شرکت فراهم کرد.

بدون شک برنامه ریزی مدیریت مصرف در این شرکت که ماحصل یک کار تیمی مدون است، این نوید را می‌دهد که فولاد خوزستان در مسیر توسعه قرار داشته و به طور حتم خبرهای بسیار خوبی از این شرکت در سال آینده خواهیم شنید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches