×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
ثبت ۴۰۰ هزار شغل در سامانه جست‌وجوی شغل

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت در مدت زمان کمتر از ۱۰ ماه از راه‌اندازی سامانه جست‌وجوی شغل، ۴۰۰ هزار فرصت شغلی در این سامانه بارگذاری شد.

به گزارش ایرنا، «محمود کریمی بیرانوند» امروز (یکشنبه) در آیین امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با موضوع «لغو تعهد خدمت آموزش رایگان دانش آموختگان و دانشجویان انصرافی و اخراجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی دولتی با استفاده از گواهی عدم کاریابی به صورت الکترونیکی بر بستر سامانه جست‌وجوی شغل» افزود: سامانه جست‌وجوی شغل یادگار شهید رئیسی است.

وی توضیح‌داد: پایان دی ماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به مرکز ستادی آمد و ما نیز مشغول گزارش کار به وی بودیم. آیت‌الله رئیسی به ما گفت سامانه‌ای دارید که کارفرما و کارجو بتوانند یکدیگر را پیدا کنند؟ پاسخ دادیم که هست اما خوب نیست، آیت‌الله رئیسی دستور ایجاد این سامانه را داد و در مدت مدت چهار ماه نسخه بهبود یافته جست‌وجوی شغل که از گذشته وجود داشت، در وزارت تعاون راه‌اندازی و تیرماه ۱۴۰۲ به طور رسمی رونمایی شد.

کریمی بیرانوند افزود: در کمتر از ۱۰ ماه ۴۰۰ هزار فرصت شغلی در سامانه بارگذاری و نزدیک به ۵۰ هزار به‌کارگماری در همین مدت انجام شد.

وی تصریح‌کرد: یکی از کارکردهای این سامانه شفاف‌سازی است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون درباره سامانه «لغو تعهد» که امروز تفاهم‌نامه مشترک آن با وزارت علوم به امضا رسید، گفت: لغو تعهد خدمت آموزش رایگان (آزادسازی مدرک)‌ اقدامی است که سال‌ها به صورت دستی، غیرشفاف و با هزینه زیاد انجام می‌شد، اما با امضای این تفاهمنامه، یک سامانه برای طی شدن این فرایند به شکل جدید توسعه داده خواهد شد.

وی ادامه‌داد: به این واسطه دانشجو به هر دلیلی تشخیص دهد که نیاز به فک مدرک دارد، می‌توند با هزینه کمتری و به صورت الکترونیکی این کار را انجام دهد. در کنار اینها ممکن است دانشجویانی که به این سامانه مراجعه می‌کنند بتوانند حتی درخواست خود برای جست‌وجوی شغل را ثبت کنند. یکی از شعارهای این دولت ایجاد شفافیت است. امروزه هیچ اقدامی در حوزه اشتغال کشور بدون شفافیت نیست.

بیرانوند تصریح کرد: دولت آیت‌الله رئیسی در بازار کار در کمتر از سه سال آمار و ارقامی را از خود برجای گذاشت که برخی در هشت سال نتوانستند ثبت کنند. در کمتر از سه سال به کمترین نرخ بیکاری دست یافت، کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان را به ثبت رساند، نرخ اشتغال ناقص در این دولت به معادل نرخ بیکاری کل کشور رسید. بیکاری زنان کمتر شد. امسال برای نخستین بار تصمیم بر این شد که ۲۵ درصد سهم اشتغال ایجادی مختص فارغ التحصیلان باشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches