×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ثبت ۳۵ استاندارد ملی در زمینه تعیین معیار مصرف انرژی در کشور

اقتصادتهران: مشاور شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور گفت: تاکنون ۳۵ استاندارد ملی در زمینه تعیین معیار مصرف انرژی در کشور به ثبت رسیده که پس از انجام بازرسی‌ها، جریمه‌هایی برای افزایش مصرف و مشوق‌ها و یارانه‌هایی برای کاهش مصرف انرژی به واحدهای صنعتی تعلق خواهد گرفت

به گزارش ایسنا در استان کرمان، خلیل عسگری در نشست با اعضای کارگروه انرژی کمیسیون امور زیربنایی اتاق بازرگانی کرمان تهیه نقشه راه انرژی استان را اقدامی بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: تشکیلاتی که می خواهد انرژی را مدیریت کند باید تعریف شده و منسجم باشد و سازمان‌های تصمیم ساز و حاکمیتی نیز به این مقوله ورود کنند.

عسگری اظهار کرد: بر اساس قانون، واحد مدیریت انرژی باید در مجموعه های صنعتی که بیش از ۵ میلیون مترمکعب سوخت مصرف می کنند مستقر شود که در غیر این صورت با آنها برخورد می شود.

وی افزود: تاکنون ۳۵ استاندارد ملی در زمینه تعیین معیار مصرف انرژی در کشور به ثبت رسیده که پس از انجام بازرسی‌ها، جریمه‌هایی برای افزایش مصرف و مشوق‌ها و یارانه‌هایی برای کاهش مصرف انرژی به واحدهای صنعتی تعلق خواهد گرفت.

مشاور شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور بیان کرد: از کارگروه و نقشه راه استان کرمان انتظار داریم بتوانند اقداماتی در راستای کمک به صرفه جویی در مصرف انرژی انجام دهد. مشاور شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور ادامه داد: در زمینه آموزش برای افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف انرژی، آماده کمک به استان ها هستیم و امیدواریم بتوانیم این مباحث را به صورت پایلوت در تعدادی از صنایع آغاز کنیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست رییس کارگروه انرژی کمیسیون امور زیربنایی اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: تدوین نقشه راه انرژی و فازبندی آن، برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی مرتبط با حوزه انرژی، ارایه مدل برنامه‌ریزی انرژی استان، عضویت و حضور فعال کارگروه انرژی استان در مجامع ملی و افزایش ارتباط متخصصان حوزه انرژی در صنعت و دانشگاه با برگزاری همایش‌های عملیاتی هم افزایی، از اهداف و برنامه‌های این کارگروه است.

“امیر عبدالهی”، نقشه راه را برنامه‌ریزی و مدیریت بهینه تولید، انتقال، مصرف و تبدیل صورت‌های انرژی به یکدیگر عنوان کرد و گفت: تهیه این نقشه به دلیل وجود بحران آب و انرژی، روند رو به رشد تقاضا، توسعه صنایع و ارتقا تکنولوژی، ملاحظات زیست محیطی و ارتقا بهره‌وری بسیار ضروری است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches