×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ خرداد - ۱۴۰۰  
true
true
ثبت ۱۴۰۰ میلیارد تومان تخلف توسط مرغداری‌ها

اقتصادتهران: معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: ارزش پرونده‌های تخلف تشکیل‌شده مرغداری‌ها در تعطیلات نوروز سال جاری یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است. 

به گزارش ایرنا، جواد احمدی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در نیمه نخست فروردین ماه سال جاری ۶۶۹ پرونده تخلف برای مرغداری‌هایی تشکیل شد که بیش از ۷ هفته این محصول را نگه داشته و به بازار عرضه نکرده‌ بودند.

وی با بیان این‌که مسئولیت آرد و نان به استانداران سراسر کشور واگذار شده است، تصریح کرد: در هر استانی متناسب با شرایط موجود در مورد این بخش تصمیم‌گیری شده و تعیین نرخ این کالا به صورت‌ متمرکز انجام نمی‌شود.

به گفته احمدی، بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف ایران و تعزیرات حکومتی مسئولیت برخورد با متخلفان را دارند تا قیمت مصوب اعمال شود و ملاک عمل بازرسی‌ها نرخ تعیین شده هر کالا است.

وی افزود: در زمینه نان ۳۰۸ هزار و ۳۰۸ مورد از خبازی ها بازرسی انجام شده که منجر به تشکیل ۱۶ هزار و ۸۴۰ پرونده تخلف شده است.

معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص قیمت روغن نیز تاکید کرد: با توجه به افزایش جهانی نرخ انواع روغن، قیمت تمام شده این کار برای تولیدکننده تا ۷۰ درصد تغییر داشته که نرخ مصوب نیاز به اصلاح دارد.

وی افزود: در خصوص این کالا ۱۱۰ هزار و ۶۸۳ مورد بازرسی انجام و چهار هزار و  ۴۷۴ مورد پرونده تشکیل شده است.

احمدی در زمینه قیمت شکر و افزایش نرخ آن نیز تصریح کرد: در مقطعی که قیمت این کالا هشت هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده بود از ذخایر شکرهایی با منشا ارز وارداتی ۴۲۰۰ تومانی استفاده شد، اما به مرور این ذخایر کاهش پیدا کرده و قیمت شکر با ارز نیمایی محاسبه می شود و مشمول قیمت تثبیتی نخواهد بود.

به گفته احمدی، در ماه های گذشته ۱۳۸ هزار و  ۲۷۷ مورد شکایت بررسی شده که منجر به تشکیل پرونده برای چهار هزار و ۴۱۵ واحد شده است.

معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه گران شدن کالاها در حیطه مسئولیت این سازمان نیست، خاطرنشان کرد: این نهاد در صورتی که واحدی قصد سودجویی و تخلف داشته باشد برخورد خواهد کرد.

وی افزود: در هر ماه بیش از ۲۰ هزار شکایت به دست سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می رسد که بعد از رسیدگی به آن‌ها توانسته‌ایم رضایت ۷۰ درصدی شهروندان را به دست آوریم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false