×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ثبت معامله بیش از ۱۶ میلیون هزار اوراق گواهی سپرده کالایی

اقتصادتهران: بازار گواهی سپرده در هفته منتهی به ۳۱ تیرماه با ثبت معامله بیش از ۱۶ میلیون و ۳۲۴ هزار اوراق مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ۲۷۷ میلیارد تومان رقم خورد.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از کالاخبر، حجم معاملات هفتگی بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران در هفته منتهی به ۳۱ تیر به ۱۶ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۶۴ ورقه بهادار مبتنی بر کالا با ارزش بیش از ۲۷۷ میلیارد و ۱۱۸ میلیون تومان رسید و این در حالی است که ارزش معاملات هفته منتهی به ۲۴ تیر نزدیک به ۵۶۰ میلیارد تومان و حجم معاملات گواهی سپرده ۳۰ میلیون و ۲۵ هزار و ۹۴۳ ورقه بهادار مبتنی بر کالا گزارش شد.

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مالی بورس کالا، یک میلیون و ۸۲۵ هزار و ۶۳۳ گواهی سپرده زعفران در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه با ثبت ارزش بیش از ۷۸ میلیارد و ۷۸۵ میلیون تومان صدرنشین شد و با کسب سهم ۲۸ درصدی از ارزش کل معاملات و ۱۱ درصدی از حجم در جایگاه دوم به لحاظ این دو آیتم ایستاد.

عنوان برتر معاملات هفته قبل به لحاظ حجم همچون هفته‌های اخیر به سیمان با ثبت معامله ۱۳ میلیون و ۶۹ هزار گواهی سپرده، تعلق گرفت و ارزش معاملات این دارایی نزدیک به ۹ میلیارد و ۷۶۹ میلیون تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۸۰ درصد بود.

در هفته گذشته همچنین، یک میلیون و ۴۶ هزار و ۱۰۰ گواهی سپرده سکه طلا نیز به ارزش بیش از ۱۵۷ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت که این دارایی پایه رتبه سوم در حجم و اول در ارزش معاملات را از آن خود کرد. سهم طلا از حجم کل معاملات ۷ درصد و از ارزش کل معاملات ۵۷ درصد برآورد شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches