×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۰  
true
true
تکمیل قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال طی امسال

 

اقتصادتهران: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از افتتاح یک باند قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال در سال جاری خبر داد.

به گزارش اقتصادتهران، خیرالله خادمی در گفتگو با مهر درباره برنامه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سال جاری اظهار داشت: با توجه به اینکه سال گذشته، به سال «جهش تولید» نامگذاری شد و لازم بود در بخش زیرساخت‌های حمل و نقلی، اقدامات متفاوت‌تری نسبت به سال‌های قبل از آن انجام دهیم، بنابراین تصمیم گرفتیم پروژه‌هایی که امکان بهره‌برداری زودهنگام‌تری نسبت به سایر پروژه‌های عمرانی را داشتند، در اولویت قرار دهیم.

وی ادامه داد: ازاین‌رو در سال گذشته اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی، نهایی و در سه بخش آزادراهی، بزرگراهی و ریلی تقسیم شد.

جزئیات پروژه‌های زیرساختی حمل و نقلی اولویت دار

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: سال گذشته هزار و ۵۳۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید در قالب ۸ پروژه در اولویت قرار دادیم تا در طی سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

خادمی در خصوص پروژه‌های آزادراهی سال گذشته نیز یادآور شد: هزار و ۲۰۰ کیلومتر پروژه آزادراهی در دست اجرا بود که ۶۶۰ کیلومتر آن در اولویت احداث قرار گرفت. این ۶۶۰ کیلومتر طی سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد که توسعه بزرگی در بخش آزادراهی به دنبال خواهد داشت.

وی درباره پروژه‌های بزرگراهی گفت: ۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی در دست اجرا بود که حدود ۲ هزار کیلومتر آن، اولویت ساخت را به خود اختصاص داد و بخشی از آن طی سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص مبنای اولویت‌بندی پروژه‌های زیرساختی حمل و نقلی اظهار داشت: مبنای ما این بود که اولاً پروژه‌های مذکور بتوانند توسعه بیشتری در حمل و نقل جاده‌ای کشور داشته باشند. همچنین پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالاتری داشتند، در اولویت ساخت قرار گرفتند. سومین مبنای اولویت‌بندی این پروژه‌ها، اهمیت به توسعه مناطق کم‌برخوردارتر بود تا نقاط محروم از رشد بیشتری برخوردار شوند.

خادمی یادآور شد: اجرای این پروژه‌ها در حالی بود که کشور درگیر موضوع کرونا و بسیاری از کارها متوقف شده بود. ما نیز در شرکت ساخت، با کندی پیشرفت پروژه‌ها مواجه شدیم. همچنین محدودیت شدید منابع مالی و جنگ اقتصادی که در کشور حاکم بود، سبب شد تا سال خاصی در بخش عمرانی ایجاد شود.

وی یکی دیگر از مشکلات اجرای طرح‌های عمرانی در سال گذشته را تورم حاکم بر اقتصاد کشور در سال قبل عنوان و اظهار کرد: این تورم ممکن بود برنامه‌های اجرایی شرکت ساخت را دچار چالش کند اما علی‌رغم همه این مشکلات و محدودیت‌ها، سال ۹۹ پروژه‌های عمرانی با پیشرفت بالای ۸۰ درصد به پایان رسید.

ثبت رکورد توسعه هزار کیلومتری شبکه ریلی طی دو سال

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره پروژه‌های ریلی گفت: یک پروژه در سال ۹۹ و دو پروژه در بهار امسال به بهره‌برداری می‌رسد و تا پایان ۱۴۰۰ نیز حدود هزار کیلومتر شبکه ریلی توسعه می‌یابد.

خادمی، متوسط سالانه ساخت ریل در سال‌های گذشته را ۱۵۰ کیلومتر دانست و افزود: اگر بتوانیم ظرف دو سال حدود هزار کیلومتر خط ریلی به بهره‌برداری برسانیم، یک رکورد بسیار بزرگ و جدید در بخش صنعت زیرساخت ریلی به ثبت می‌رسد.

آزادراه غدیر؛ بزرگترین پروژه آزادراهی سالهای اخیر

وی درباره پروژه‌های آزادراهی گفت: از ۶۶۰ کیلومتر برنامه‌ریزی شده، تا امروز ۲۲۱ کیلومتر را به بهره‌برداری رسانده‌ایم؛ یکی آزادراه بسیار مهم غدیر بود که در جنوب استان‌های البرز و تهران افتتاح شد و دیگری آزادراه کنارگذر شرق اصفهان بود؛ تلاش ما این است که مابقی ۷ پروژه آزادراهی باقی‌مانده طی سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، متوسط سالانه ساخت آزادراه در کشور طی سال‌های گذشته را ۸۰ کیلومتر معرفی و اظهار کرد: رکورد جدید شرکت ساخت، احداث ۶۰۰ کیلومتر آزادراه ظرف دو سال است که یک اقدام بسیار بزرگ محسوب می‌شود.

خادمی در خصوص پروژه‌های بزرگراهی تصریح کرد: از ۲ هزار کیلومتر بزرگراه برنامه‌ریزی شده برای ساخت، توانستیم ۹۰۰ کیلومتر را در سال ۹۹ تکمیل کنیم.

سرنوشت قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال

وی درباره آزادراه تهران – شمال خاطرنشان کرد: قرار است طی سال جاری یک باند از قطعه دو آزادراه تهران – شمال احداث شود. این پروژه با پیشرفت خوبی در حال اجراست. ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به همراه هزار دستگاه ماشین‌آلات راهسازی در این پروژه فعال هستند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: این پروژه به منابع مالی سنگینی نیاز دارد. شرکت ساخت به عنوان نماینده دولت تاکنون حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به همراه بنیاد مستضعفان به‌عنوان سرمایه‌گذار در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ امیدواریم این پروژه طبق برنامه در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false