×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تولید گندم ۲٫۵ برابر شد

اقتصادتهران: جشن خودکفایی گندم (امروز) دوشنبه ۲۲ آذرماه در حالی برگزار می شود که به گواه آمارها تولید گندم در مقایسه با سه سال پیش بیش از ۲٫۵ برابر شده و در نتیجه هزینه خرید تضمینی گندم از ۴۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۲ به حدود ۱۴۵ هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش ایسنا، امسال ۱۴ میلیون تن گندم در ایران تولید شده که به این ترتیب گندم مورد نیاز در داخل تامین و کشور از واردات بی نیاز شده است. همچنین آمارها نشان می دهد با توجه به مقایسه میزان تولید و مصرف گندم در ایران که حکایت از برتری تولید دارد، می‌توان این گونه نتیجه گرفت که “نان ایرانی‌ها، ایرانی شده است”.

اولویت بندی پرداخت تسهیلات نیز بر اساس افزایش بهره وری و فعال سازی ظرفیت های جدید و مغفول بخش کشاورزی نظیر زراعت و فرآوری گیاهان دارویی، توسعه آبزی پروری به شیوه پرورش در قفس با امکان تولید یک میلیون تن، توسعه روش های نوین آبیاری، کشت های گلخانه ای و توسعه باغ های دیم در اراضی شیبدار که طبق سخنان وزیر کشاورزی جزو برنامه های این وزارتخانه در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

لازم به ذکر است که عاملیت خرید تضمینی گندم کشور پس از ١٠ سال وقفه از سال ۱۳۹۴ مجددا به بانک کشاورزی بازگشته است. ضمن این‌که با عاملیت این بانک در سال زراعی جاری تا کنون ۱۱٫۵ میلیون تن گندم  به ارزش ۱۴۵ هزار میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches