×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تولید کلزا در کشور امسال ۲ برابر می شود

اقتصادتهران: مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهادکشاورزی گفت: تولید کلزا امسال با رشد ۲ برابری نسبت به سال گذشته به ۳۵۰ هزار تن افزایش می یابد.

به گزارش وزارت جهادکشاورزی، علیرضا مهاجر روز یکشنبه در دیدار نوروزی وزیر جهادکشاورزی با مدیران، کارشناسان و فعالان بخش کشاورزی اظهار داشت: تولید کلزا با رشد سه برابری از ۶۰ هزارتن در سال ۹۵ به ۱۸۰ هزارتن در سال ۹۶ افزایش یافت.

وی با مناسب توصیف کردن وضعیت مزارع در سال زراعی جاری اظهار داشت: تولید کلزا امسال با رشد ۲ برابری به حدود ۳۵۰ هزار تن افزایش یابد.

مشاور وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: با برنامه ریزی و اقدام های انجام شده، ضریب خودکفایی کشور در روغن از ۴ درصد در سال ۹۲ به ۱۳درصد در سال ۹۶ افزایش یافته است و پیش بینی می شود ضریب خودکفایی کشور در روغن امسال به ۱۸ درصد برسد.

به گزارش ایرنا، سالیانه نزدیک به چهار میلیارد دلار ارز برای واردات روغن و دانه های روغنی از کشور خارج می شود؛ کارشناسان بخش کشاورزی براین باورند که تا دو سال آینده باید ضریب خوداتکایی در تولید دانه های روغنی با توسعه کشت کلزا به ۳۰ درصد افزایش یابد در غیر این صورت واردات دانه های روغنی و روغن، تولید داخلی را از بین خواهد برد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches