×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
تولید واکسن کرونا در ۶ ماه آینده در خوشبینانه‌ترین حالت

اقتصادتهران: معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در خوشبینانه‌ترین حالت واکسن کرونا در ۶ ماه آینده تولید می‌شود.

به گزارش اقتصادتهران، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، در نشست خبری با اصحاب رسانه در ستاد مقابله با کرونا ویروس، گفت: افرادی که از سفر برمی‌گردند، حتی اگر علائمی ندارند یا به تازگی از سفر برگشته‌اند، به سایت اعلامی برای بررسی علائم خود مراجعه کنند.

وی افزود: چین مدعی شده است که واکسن اولیه را پیدا کرده است. همچنین کشور آمریکا نیز اقداماتی انجام داده است. اما در خوشبینانه‌ترین حالت این واکسن در ۶ ماه آینده تولید می‌شود. متاسفانه این ویروس مانند سارس عمل نمی‌کند و در کشور بومی خواهد شد، بنابراین ما نیاز بسیار زیادی به این واکسن برای سال‌های آینده خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: افرادی که مبتلا می‌شوند و بهبود پیدا می‌کنند دوباره بیمار نخواهند شد. حداقل تا چهل روز آینده بیمار نمی‌شوند.

او افزود: تیم بیماری‌ها و بهداشت محیط ما در مناطق سیل‌خیز حضور دارند و از آنجائی که هر ساله درگیر هستیم، تجربیاتی خوبی داریم. در حال حاضر تمام واکسیناسیون سرخک، مادران باردار و … انجام شده است. مراکز بهداشت درمانی در تعطیلات فعال است و دچار آسیب نشده‌اند و از نظر وزارت بهداشت شرایط خوبی وجود دارد.

رئیسی در ادامه افزود: همکاران ما جان بر کف خدمت می‌کنند، خیلی از افراد روزها به خانه نرفته اند. به طبع در کانون ویروسی که سرایت بالایی دارد، کوچکترین خدمت ابتلا ایجاد می‌کند. این نیست که پزشکان ما رعایت نکنند، این ماهیت ویرس است که از کوچکترین روزنه ورود می کند. همکاران زیادی در کشور مبتلا شده‌اند برخی بیماران زمینه‌ای دارند. ما اعلام کرده‌ایم که افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند حضور پیدا نکنند. اما داوطلبان کمک می‌کنند. این روزها مثل روزهای جبهه و جنگ است. ما نیاز به تخصص‌هایی داریم که پزشکان در سنین بالا تخصص پیدا می‌کنند و این افراد می‌بینند که به آنها نیاز است و حضور پیدا می‌کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches