×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
تولید فولاد خام ایران به ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن رسید

انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود اعلام کرد: تولید فولاد خام ایران در سه ماه ابتدایی ۲۰۲۴ با افزایش ۱۶.۳ درصدی به ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن رسید.

به گزارش اقتصادتهران، گزارش «انجمن جهانی فولاد» درباره میزان تولید جهانی فولاد خام در ماه مارس ۲۰۲۴ میلادی (۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳) که ساعتی پیش منتشر شد، حکایت از آن دارد که تولید جهانی این محصول راهبردی در این ماه به ۱۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تُن رسید که ۴.۳ درصد نسبت به همین ماه در سال ۲۰۲۳ کاهش داشت.

این سند، که بر اساس اطلاعات گزارش شده ۷۱ کشور تولید کننده فولاد به این انجمن گردآوری شده است، نشان می‌دهد با وجود کاهش تولید سه ماه ابتدایی سال میلادی جاری در پنج کشور چین، ژاپن، آمریکا، روسیه و کره جنوبی نسبت به سه ماه نخست ۲۰۲۳، میزان رشد سه ماهه در مورد بقیه فولادسازان عمده جهانی مثبت بوده است.

آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد نشان می دهد بیشترین افزایش سه ماهه نخست امسال نسبت به همین مدت در سال ۲۰۲۳ مربوط به ۲ کشور ترکیه و ایران است که به ترتیب رشد ۲۸.۴ و ۱۶.۳ درصدی را تجربه کردند و در رتبه‌های بعدی هند با ۹.۷، برزیل با ۶.۲ و آلمان با ۶ درصد افزایش تولید قرار دارند.

رشد ۲۸.۴ درصدی تولید فولاد خام ترکیه در سه ماهه اول امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته بدنبال رشد نقطه به نقطه ۴۶.۶ درصدی این کشور در ماه قبل میلادی بدست می آید و باعث شده این کشور رکورددار بیشترین افزایش نقطه به نقطه تولید فولاد خام تا اینجای سال ۲۰۲۴ جهان شود.

رشد صنعت فولاد ترکیه در سال جاری در سایه تامین فولاد پروژه ۵۰۰ میلیاردی «شهر نِئوم» متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی محقق شده است که ایرنا اصفهان پیش از این در گزارش «صنعت فولاد ساختمانی کشور نیازمند تولید ارزش اَفزا و ورود به بازارهای جدید» به آن پرداخته است.

تارنمای معتبر «استیل‌اوربیس» نیز چندی پیش اعلام کرد که «کوکایِر چِلیک» فولادساز نام آشنای ترکیه‌ای فولاد «پروژه شهر نِئوم عربستان سعودی» را تامین می کند و این در حالی است که شهر نِئوم که در شمال غربی عربستان و در ساحل دریای سُرخ قرار دارد که می‌تواند بازار بسیار نزدیکتری برای محصولات فولاد ایران باشد.

گفتنی است رکورد رشد نقطه به نقطه ۲ ماه قبل در ماه ژانویه توسط ایران شکسته شده بود و کشورمان توانسته بود با رشد ۳۹.۹ درصدی در آن ماه، بیشترین رشد نقطه به نقطه را بنام خود ثبت کند.

بر اساس آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد، سه کشور برتر تولید کننده فولاد خام در جهان چین، هند و ژاپن هستند و چین «مارس» امسال ۸۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تُن فولاد خام تولید کرد که ۷.۸ درصد نسبت به ماه مشابه سال پیش، کاهش داشت.

ماه «مارس» امسال هند با تولید ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تُن فولاد خام، رشد نقطه به نقطه ۷.۸ درصدی را تجربه کرد و ژاپن با تولید هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد خام کاهش ۳.۹ درصدی نسبت به مارس سال گذشته را ثبت کرد.

بر اساس این گزارش، تولید فولاد خام در ایالات متحده آمریکا برای «مارس» امسال، ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن تخمین زده می‌شود که معادل تولید این کشور در ماه «مارس» ۲۰۲۳ است و این کشور، کماکان چهارمین فولادساز برتر جهان است.

در گزارش انجمن جهانی فولاد آمده است: در «مارس» ۲۰۲۴، روسیه ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد، که ۰.۸ درصد افزایش تولید نسبت همین ماه در سال نشان پیش را می‌دهد و این کشور با این میزان تولید کماکان در جایگاه پنجمین کشور تولید کننده فولاد جهان قرار دارد.

طبق این گزارش، در سومین ماه سال میلادی جاری، کره جنوبی با تولید پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد خام و با ۹.۵ درصد کاهش در رتبه ششم تولید کنندگان فولاد جهان قرار گرفت.

براساس این گزارش، آلمان تولید سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن و افزایش ۸.۴ درصدی و ترکیه نیز با تولید سه میلیون و ۲۰۰ هزار تُن و رشد ۱۸.۰ درصدی نسبت به تولید ماه مارس ۲۰۲۳ به ترتیب در رتبه های هفتم و هشتم تولید کنندگان برتر فولاد جهان قرار دارند.

بر اساس اطلاعات گزارش شده ۷۱ کشور به این انجمن، ایران و برزیل ماه «مارس» امسال با تولید ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد خام، به ترتیب رشدهای ۲ و ۵.۶ درصدی را تجربه کردند و در جایگاه ‌های دهم و نهم در بین فولادسازان جهان قرار دارند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches