×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
تولید گاز پارس جنوبی به بیش از ۶۰۰ میلیون متر مکعب می رسد

مدیر عامل سابق شرکت ملی نفت ایران، گفت: با جذب حداقل ۱۸ میلیارد دلار سرمایه و اولویت دادن به فازهای ۱۲، ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ میزان تولید گاز در پارس جنوبی طی دو سال آینده به بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب می رسد.

به گزارش ایرنا، احمد قلعه بانی در مراسم تودیع خود و معارفه رکن الدین جوادی مدیر عامل جدید شرکت ملی نفت ایران، با اشاره به شرایط بین المللی و تحریم ها اعمال شده از سوی کشورهای غربی گفت: شرکت ملی نفت ایران طی دو سال گذشته، ماهانه یک و نیم میلیارد دلار سرمایه از منابع داخلی و خارجی جذب و در پروژه های مختلف به ویژه در پارس جنوبی سرمایه گذاری کرده است که بخشی از پروژه ها به بهره برداری رسیده و برخی نیز طی دو سال آینده به بهره برداری می رسد.

قلعه بانی با اشاره به افزایش تولید گاز از میدان پارس جنوبی از روزانه ۱۴۰ میلیون مترمکعب در سال ۱۳۸۶ به بیش از ۲۹۰ میلیون مترمکعب گاز طی سال ۱۳۹۱، گفت: در سال جاری امکان جذب حداقل ۱۸ میلیارد دلار سرمایه برای توسعه میادین مشترک و به ویژه پارس جنوبی وجود دارد.

وی با اشاره به افزایش قیمت های اجرای طرح های مختلف صنعت نفت به ویژه در پارس جنوبی در سال های اخیر گفت: شرکت ایرانی اویک اجرای فازهای ۹ و ۱۰ را با هزینه تولید ۱.۹ میلیارد دلار شروع و با هزینه ۴.۲ میلیارد دلار در سال ۱۳۸۹ به بهره برداری رساند و این میزان افزایش قیمت مبنایی برای اجرای سایر فازها شد.

وی با اشاره به انجام تعمیرات اساسی دوره ای و معوقه و ظرفیت سازی برای تولید و فرآورش روزانه چهار میلیون بشکه نفت، گفت: با بهره برداری از طرح های در حال اجرای فعلی از جمله پروژه های آزادگان شمالی و جنوبی، یادآوران، آذر، جفیر، یاران شمالی و جنوبی و دیگر پروژه ها ظرفیت تولید نفت طی ۲ سال آینده با افزایش یک میلیون بشکه ای به پنج میلیون بشکه در روز افزایش می یابد.

رکن الدین جوادی مدیر عامل جدید شرکت ملی نفت ایران نیز در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های مدیر عامل سابق گفت: از این پس مدیریت جدید در ادامه فعالیت مدیریت پیشین، تمام تلاش خود را برای به ثمر رساندن پروژه های در دست اجرا انجام می دهد.

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches