×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
توقیف فعالیت ۴۱ طلافروشی

۴۱ واحد عرضه کننده مصنوع طلا در تهران به علت فروش مصنوعات طلا بدون کد شناسایی و با کیفیت پایین تر از حد استاندارد، توسط بازرسان و کارشناسان اداره کل استاندارد توقیف شدند.

به گزارش موج، مسلم بیات مدیرکل استاندارد استان تهران، با بیان این مطلب گفت: طبق مقررات و ضوابط سازمان ملی استاندارد ایران تمام تولیدکنندگان طلا موظف به دریافت کد شناسایی بوده و ملزم هستند بر روی همه مصنوعات طلا کد مورد نظر را حک کنند.

وی اظهار داشت: این قانون کمک می کند در صورتی که عیار مصنوعات طلای تولید شده پایین تر از حد استاندارد تشخیص داده شد، سازنده و عامل آن قابل شناسایی باشد.

به گفته بیات، بیش از چهار سال است که از طریق اتحادیه طلا به تمام فروشندگان مصنوعات طلا اطلاع داده شده است که از فروش مصنوعات بدون کد خودداری کنند، اما برخی از متخلفان با اطلاع از این قوانین مبادرت به عرضه طلا بدون کد شناسایی و با کیفیت پایین تر از حد استاندارد می کنند.

وی با اخطار به تولید کنندگان و عرضه کنندگان مصنوعات طلای غیر استاندارد با اشاره به ماده ۹ قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران خاطرنشان کرد: ضمن تشکیل پرونده تخلف و ارجاع به مراجع قضایی، متخلفان به اجرای مجازات مقرر در این ماده محکوم می شوند تا با این عمل ضمن ارتقای کیفیت محصولات، شاهد حفظ حقوق مصرف کنندگان باشیم.

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches