×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
توقف دو هزار دستگاه کامیون تجاری پاکستان در مرز افغانستان

اقتصادتهران: بیش از دو هزار دستگاه کامیون و کانتینر تجاری پاکستان نزدیک به دو ماه در مرز افغانستان متوقف شده است.

 به گزارش تارنمای خبری «نیوز» پاکستان، معاون رئیس انجمن سفارشات تجاری پاکستان از دولت افغانستان خواست به کامیون ها و کانتینرهای تجاری اجازه ادامه مسیر در خاک افغانستان داده شود.

این کامیون ها پس از بارگیری از بندر کراچی در جنوب پاکستان از طریق گذرگاه مرزی «ترخم»، پنجم سپتامبر (۱۳ مهر) وارد خاک افغانستان شده اند و ماموران گمرک افغانستان تاکنون از ترخیص کامیون ها جلوگیری کرده اند.

«ضیاء الحق سرحدی» گفت: کامیون های پاکستانی حاوی کالاهای تاجران افغان است که از سوی ماموران پلیس و گمرک افغان در منطقه مرزی ‘خورمیدان’ متوقف شده اند.

وی ادعا کرد: برخی از کامیونداران با پرداخت رشوه به ماموران گمرک و پلیس توانسته اند به راهشان ادامه دهند اما بسیاری دیگر از کامیون ها همچنان در مرز مشترک بدون هیچ دلیل متوقف شده اند.

وی از دولت افغانستان خواست به کامیونداران پاکستانی اجازه ادامه سفر به شهرهای مختلف افغانستان برای تحویل کالا داده شود.

این فعال اقتصادی در پاکستان افزود:به دلیل معطلی بدون دلیل ، هزینه بارها در حال افزایش است، زیرا نتوانسته ایم براساس قرارداد تجاری کالا را به موقع تحویل دهیم.

وی با اشاره به توافق نامه حمل و نقل کالا بین پاکستان و افغانستان ادعا کرد: بدلیل مشکلات و موانع موجود در روابط تجاری بین پاکستان و افغانستان درحال حاضر بیشتر تاجران افغان ترجیح می دهند کالاهای تجاری خود را از طریق بندرعباس و چابهار در ایران به کشور وارد کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches