×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
توصیه ناجا در خصوص جابجایی های درون شهری بانوان

اقتصادتهران: مدیرکل آموزش همگانی معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: شهروندان به ویژه بانوان حتما از وسیله نقیله عمومی استفاده کنند و در صورتی که مجبورند با خودروهای شخصی در شهر سفر کنند توصیه های پلیسی را رعایت نمایند.

احمد کاهه در گفت و گو با ایرنا افزود: وقت و برنامه خود را طوری تنظیم کنید که در طول شبانه روز با وسایل نقلیه استفاده عمومی رفت آمد کنید به ویژه خانم ها ضمن توصیه اکید به استفاده از وسایل نقلیه عمومی، حتی المقدور در ساعات خلوت به ویژه در محله های حاشیه ای تنها ترددنداشته باشند.

وی ادامه داد: در سفرهای شهری از نشان دادن یا نمایش دادن پول، زیور آلات، کالای ارزشمند و آنچه برای سارقان جلب توجه می کند، پرهیز کنید. از جابه جایی پول نقد خودداری کرده و برای این منظور از چک های رمز دار و حواله های بین بانکی استفاده کرده و برای خریدهای عمده از کارت اعتباری استفاده کنید.

این مقام نیروی انتظامی ادامه داد: اگر در سفرهای درون شهری به ویژه در مسیرهای خلوت و پرت به مسافر نوشیدنی و خوراکی پیشنهاد شد نپذیرند، زیرا پیش آمده که مسافر را با آبمیوه و خوراکی مسموم بیهوش و اموالش را سرقت کرده اند.

کاهه گفت: به وضعیت خودرو و سرنشینان آن توجه کنید اگر کارتن های خالی عقب قرارداده اند و یک نفر عقب نشسته است به نحوی که شما مجبورید جلو بنشینید یا یکی از دو سرنشین عقب پیاده می شود تا شما بین دو نفر قرار بگیرند، حساس شوید و از سوار شدن خودداری کنید.

مدیر کل آموزش همگانی معاون اجتماعی نیروی انتظامی اضافه کرد: در صورتی که با وضعیت بحرانی مواجه و مورد سرقت واقع شدید خونسردی خود را حفظ و از درگیری با سارقان خودداری کنید، به خاطر سپردن چهره و مشخصات سارق یا سارقان و خودرو و نیز هر آنچه به دستگیری مجرمان به پلیس کمک می کند، بسیار حائز اهمیت است.

کاهه افزود: در صورت بروز هر نوع تخلف و مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ یا حضوری به پلیس را ه اطلاع دهید. با کرایه های دربستی و خارج از حد عرف به مقصد نقاط دور و خلوت وسوسه نشوند. نوشیدنی و خوراکی از مسافران در مسیر های غیر معمول، کم تردد و خارج شهر قبول نکنند.

وی تاکید کرد: با صحنه سازی هایی از قبیل همراه داشتن کودک بیمار یا افراد سالخورده به مقصد حاشیه ای و پرت گمراه نشوید، از درگیری با سارقان اموال و خودرو پرهیز و دستگیری و برخورد با مجرمان را به پلیس واگذار کنید چرا که اموال قابل بازگشت است، اما صدمات جانی غیر قابل بازگشت پس مشخصات سارقان رابرای پیگیری پلیس به خاطر بسپارید.

کاهه اضافه کرد: دقت کنید در صورتی که بین راه مسافری پیاده می شود وسایل شما به اشتباه جابجا نشود.

در پایانه های مسافربری به خودروهای مسافر بر متفرقه، اعتماد نکنید. سعی کنید ساک یا چمدان همراه خود را به قفل مجهز کنید یا حتی الامکان از ساک یا چمدان های قفل دار رمزی استفاده کنید.دقت کنید افراد ناشناس بسته یا شیء را در لابلای وسایل شما قرارندهند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches