true
اقتصادتهران: استاندار تهران وضعیت توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی در استان را تشریح کرد و گفت: توسعه حمل و نقل عمومی در استان تهران ضروری است.
به گزارش اقتصادتهران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محسن منصوری در مورد وضعیت حمل و نقل ریلی در استان تهران اظهار داشت: از اولویتهای اساسی مجموعه دولت و همچنین استانداری توجه به ناوگان حمل و نقل بین شهری و ریلی است.
وی ادامه داد: مشکلاتی در استان تهران از جمله آلودگی هوا داریم که علل مختلفی دارد و یکی از دلایل آن فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل است، به علاوه ۹ میلیون جمعیت مستقر و ۱۴ میلیون جمعیت شناور در استان داریم که این مهم توسعه حمل و نقل ریلی را ضروری می سازد.
استاندار تهران تصریح کرد: ۱۰ سال از شروع به کار متروی پرند می گذرد که به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت و با مدیریت استانی این موضوع حل شد. بدین گونه
که زمینی را تغییر کاربری دادیم و ارزش افزوده هزار میلیاردی ایجاد و در اختیار شهرداری قرار گرفت تا ما به ازای آن مترو پیگیری شود.
منصوری گفت: در مورد مترو شرق که شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا را پشتیبانی می کند، ۱۷ سال از زمان آغاز به کار مترو می گذرد که ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز داشت که بخشی از منابع اواخر اسفندماه به حساب شرکت راهآهن واریز شد و مابقی اعتبارات در قالب سفر رییسجمهور پیشبینی شده است.
وی افزود: در غرب استان تهران و شهرستان های شهریار، قدس و ملارد که شهرستان های پرجمعیت هستند کار قدری عقب تر است و مقرر شد شهرداری های هفتگانه شرکت مشترک را تاسیس کنند و در قالب کنسرسیوم پروژه مترو غرب تهران پیگیری شود.
استاندار تهران تصریح کرد: پروژه دیگر مترو اسلامشهر، رباط کریم و بهارستان است که هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت و از محل تهاتر نفت اعتبار آن تامین شد.
منصوری همچنین بیان کرد: متروی پردیس ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد و با توجه به اینکه به حفاری، تونل و اقدامات مختلف نیاز دارد به موازات پیگیری می شود.
وی با اشاره به ضرورت جوانگرایی اظهار داشت: خود را مأمور پیگیری بیانیه گام دوم انقلاب در راستای جوانگرایی می دانیم و معتقد هستیم اگر به جوانان واجد شرایط که توان و ظرفیت علمی، اجرایی و مدیریتی دارند فرصت داده شود سرعت پیشرفت کشور تغییر میکند.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=236290
false
true