×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
توافق نفتی یک میلیارد دلاری ایران و ترکمنستان

اقتصادتهران: دور جدید مذاکرات اقتصادی و انرژی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان از ادیروز به میزبانی تهران آغاز شد و دو کشور بر روی امضای قرارداد جدید یک میلیارد دلاری به توافق رسیدند.

«رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان صبح دیروز یکشنبه چهارم مرداد ماه پس از گفتگو با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با مسئولان وزارت نفت با محوریت تهاتر کالا و گاز طبیعی پای میز مذاکره نشست.

این مذاکرات در حالی دیروز به میزبانی تهران آغاز شده که دو کشور به منظور تهاتر گاز طبیعی با انواع کالا، تجهیزات، خدمات فنی ومهندسی و اجرای پروژه های مشترک به توافق کلی رسیده اند.

خبرگزاری مهر هفته گذشته به نقل از محمدتقی امان پور مشاور وزیر نفت گزارش داده بود که ایران اخیرا پیشنهاد بزرگ نفتی ۳۰ میلیارد دلاری را به دولت ترکمنستان را ارائه کرده که در صورت اجرای ان امکان تهاتر انواع کالاها با گاز طبیعی فراهم می شود.

هم اکنون یک طرح جامع و بسته پیشنهاد ۷ بندی به ترکمنستان به ارزش تقریبی ۳۰ میلیارد دلار تدوین شده است که اجرای طرح‌های جدید نیروگاهی، پالایشگاهی، پتروشیمی، صادرات انواع کالا و خدمات بخشی از این بسته پیشنهادی را تشکیل می‌دهند.

رشید مرداف وزیر امور خارجه ترکمنستان دیروز با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری بین ایران و ترکمنستان سال گذشته به بیش از ۴ میلیارد دلار رسیده است و باز هم می تواند بیشتر شود، گفت: روسای جمهور ایران و ترکمنستان در طول دو سال گذشته ملاقات و دیدارهایی با یکدیگر داشته اند، در این دیدارها آنها بر گسترش همکاری بین بخش خصوصی و دولت بین دو کشور تاکید داشتند و خواستار مشارکت هر چه بیشتر آنها شدند.

این عضو کابینه دولت عشق آباد با اعلام اینکه ۱۷ اوت (دوشنبه، ٢۶ مردادماه) سال جاری نیز قرار است نمایشگاه بزرگ بین المللی در عشق آباد برگزار شود، بیان کرد: عصر دیروز با حدود ٢٠٠ شرکت خصوصی در ایران دیدار و گفتگو کردم.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches