×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
توافق تهاتر با سریلانکا، طلب ۲۵۱ میلیون دلاری ایران را زنده کرد

اقتصادتهران: یک صادرکننده نمونه و فعال صنعت چای و مواد غذایی گفت: پیش از امضای توافقنامه با سریلانکا برای تهاتر چای، انتقال و تبدیل پول مشکلات بسیاری داشت و هزینه‌هایی را به تجار تحمیل می‌کرد اما این توافق باعث روان‌سازی و تسهیل واردات چای از این کشور می‌شود.

به گزارش اقتصادتهران، مجتبی آزادمنش در گفت‌وگو با ایرنا به توافق با سریلانکا برای تهاتر چای جهت تسویه بدهی ۲۵۱ میلیون دلاری به ایران اشاره کرد و اظهار داشت: طی سال‌های گذشته پرداخت این بدهی به تعویق افتاده بود اما اکنون به کالایی اختصاص یافته است که هر ساله بابت آن ارز زیادی از کشور خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه چای سریلانکا در جهان مرغوب و پرطرفدار است، تصریح کرد: این اقدام مناسب، منافع بسیاری نیز برای بازار چای ایران دارد و واردات آن توسط فعالان باسابقه این حوزه صورت می‌گیرد.

این تولیدکننده چای با اشاره به برخی انتقادات نسبت به کیفیت چای وارداتی از سریلانکا، تصریح کرد: این محصول به دلیل شرایط آب و هوایی در تمام جهان به عنوان چای مرغوب و با کیفیت شناخته می‌شود و کشورهای بسیاری واردکننده آن هستند.

وی تاکید کرد: قرار نیست مطابق شایعات در مقابل نفت کالای بی‌ارزشی دریافت کنیم بلکه باید اجازه داد متخصصان و کارشناسان مربوطه که شناخت کافی دارند، در مورد کیفیت چای وارداتی از سریلانکا صحبت کنند.

این فعال صنعت چای با بیان اینکه براساس این توافق دولت دخالتی در فرایند واردات و خرید و فروش چای ندارد، گفت: مراحل واردات این محصول مشابه آنچه در گذشته صورت می‌گرفت، توسط واردکنندگان و فعالان اقتصادی با سابقه صورت می‌گیرد و تغییری در فرایند واردات چای صورت نمی‌گیرد و تجار، برندهای معروف و واردکننده‌هایی که در بازار بوده و هستند، همچنان واردکننده چای از سریلانکا هستند.

این صادرکننده نمونه چای با بیان اینکه ایران از کشورهایی است که همواره چای مرغوب و باکیفیت، انتخاب و سلیقه مردم بوده است، گفت: با این توافق، شرکت‌ها و فعالان باسابقه واردکننده چای قرار نیست استانداردهای خود را عوض کنند.

آزادمنش با تاکید بر اینکه کیفیت چای موضوعی است که مربوط به کارخانه‌ها، واردکننده‌ها، تجار و فعالان این عرصه است، تصریح کرد: فعالان صنعت چای در طی سالیان کیفیت مشخصی از چای را وارد کرده‌اند و همچنان همان کیفیت را را انتخاب می کنند زیرا برند و بسته‌بندی چایی که سال‌هاست در بازار فروش دارد و مورد اعتماد مصرف‌کننده است

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches