×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
تهران و اسلام آباد تفاهمنامه حمل و نقل بین المللی امضا کردند

اقتصادتهران: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان پس از ۲ روز مذاکرات فشرده کارشناسی، تفاهمنامه‌ همکاری های حمل و نقل بین ‌المللی جاده‌ای را امضا کردند که در ۲۴ بند تدوین شده است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در این مذاکرات به تردد بیش از ۶۰ هزار کامیون و ۳۰۰ هزار مسافر بین ایران و پاکستان اشاره شده و بر ادامه روند رو به‌ رشد همکاری حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای بین ۲ کشور برای پشتیبانی از رشد اقتصادی پایدار تاکید شد.

همچنین با توجه به هدف‌گذاری افزایش مبادلات از یک میلیارد به پنج میلیارد دلار، ۲ طرف بر تعهد خود برای پیگیری تصمیم های نهمین نشست کارگروه مشترک بین ایران و پاکستان تاکید کردند.

این نشست بیست و چهارم دی‌ ماه سال ۱۳۹۵ در اسلام‌آباد برگزار شده بود.

رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ‌‌و نقل بین ‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که ریاست هیات ایرانی را برعهده داشت، به اقدام های طرف پاکستانی از جمله ایجاد مستحدثات جدید در مرز تفتان اشاره و بر ضرورت عملیاتی شدن معاهدات «تیر» (سند گمرکی برای ترانزیت بین‌المللی کالا) و کنوانسیون بین المللی حمل کالا (سی.ام.آر) تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، با امضای تفاهمنامه‌ ای سه‌جانبه، امور «کارنه تیر» اتاق ایران، اتاق بازرگانی پاکستان و اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل جاده‌ای (ایرو) در اجرای پروژه عملیات حمل‌ و نقل بین ‌المللی جاده‌ای تحت رویه تیر بین ایران و پاکستان همکاری می‌کنند.

این تفاهمنامه آبان ماه سال ۱۳۹۶ امضا شد.

کارنه تیر یک سند گمرکی است که برای ترانزیت بین‌المللی کالا در کشور مبدا صادر می‌شود و به‌موجب آن کالا در وسیله نقلیه جاده‌ای به‌طور پلمپ شده از خاک کشورهای بین راه عبور می‌کند و تا مقصد، از انجام تشریفات گمرکی مربوط به ترانزیت در مرزهای ورودی و خروجی این کشورها معاف است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches