×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
تمهیدات سازمان بنادر برای ارائه خدمات به گردشگران دریایی

اقتصادتهران: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آماده سازی ۳۹ شناور مسافری در استان هرمزگان در آستانه آغاز سفرهای نوروزی خبر داد.

محمد راستاد در نشستی در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی کشور با اشاره به مانور امداد و نجات که بعدازظهر روز  جمعه در خلیج‌ فارس برگزار شد اشاره کرد و گفت: در راستای ارزیابی ناوگان جست‌وجو و نجات خود در خصوص گردشگری و سفرهای دریایی در محدوده بندر شهید حقانی نسبت به برگزاری مانور جست‌وجو و نجات اقدام می کنیم که در این مانور از واحدهای جست‌وجوی ناجی و بالگردها استفاده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بابت حصول اطمینان از ایمنی سفرهای دریایی جدا از زیرساخت‌ها و امکانات، تأمین ایمنی و واکنش مناسب در مقابل شرایط اضطراری امری ضروری است که مورد توجه سازمان قرار دارد افزود: علاوه بر هرمزگان این مانور در سایر استان های ساحلی کشور نیز برگزار می شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از تمهیدات این سازمان برای ارائه خدمات به گردشگران دریایی در آستانه نوروز امسال خبر داد و گفت: بهبود کیفیت پایانه‌های مسافری دریایی، تسهیل فرآیند ورود و خروج مسافر، تسریع در تردد و استفاده بهینه از امکانات و فروش بلیت به صورت‌های اینترنتی- الکترونیکی و حضوری از جمله این اقدامت است.

وی تأکید کرد: اجرای همین موارد در بندر شهید حقانی هرمزگان به کاهش بسزای سوانح دریایی در این بندر انجامیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۹ فروند شناور در استان هرمزگان آماده خدمات‌دهی به مسافران نوروزی هستند که ۴۶۰۰ صندلی را شامل می‌شوند ادامه داد: از بنادر پهل و لافت هم ۲۵ فروند شناور لندی‌کرافت داریم که هر کدام به طور متوسط ۷۰ خودروی سواری را جابه‌جا می‌کنند و این ظرفیتی مناسب برای تردد به جزیره قشم است.

به گزارش مهر وی افزود: البته بین بندر چارک و بندر کیش، همچنین بندر آفتاب و جزیره کیش نیز شناور مسافری و لندی‌کرافت فعالیت می‌کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در استان بوشهر هم بین بندر بوشهر و گناوه و جزیره خارک خط مسافری دریایی داریم همچنین در خرمشهر بندر مسافری بین‌المللی و خط دریایی مسافری خرمشهر ـ کویت فعال است.

راستاد افزود: در استان هرمزگان خط بین‌المللی دریایی از بندر شهید باهنر به بنادر کشور امارات برقرار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه در بندر مسافری چابهار کشتی مسافری مسیر مسقط ـ چابهار فعال بود که به دلیل تقاضای کم حرکت آن متوقف شده است گفت: به دنبال ایجاد انگیزه برای شرکت‌های داخلی بابت حضور در خط چابهار ـ مسقط هستیم که باید از بخش خصوصی در این حوزه حمایت شود.

راستاد تأکید کرد: پایانه مسافری چابهار ظرفیت مناسبی دارد که توسط سازمان بنادر و دریانوردی فراهم شده است. ما برای ارتقای بهره‌وری آماده هستیم و آماده واگذاری بابت راهبری و بهره‌برداری در این حوزه هستیم.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اینکه از اقدامات مهمی که سازمان بنادر و دریانوردی در دستورکار دارد، افزایش سهم خود از حمل‌ونقل دریایی منطقه است گفت: افزایش رقابت‌پذیری بنادر، ایجاد زیرساخت‌های مناسب تردد بنادر از اهداف در این حوزه است. در همین راستا تجهیز بنادر تجاری کشور و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای روبناها و راهبری بنادر تجاری کشور از دیگر اهداف و برنامه‌ها در این حوزه است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches