×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
تمام پروازهای حجاج با شرکت‌های هواپیمایی ایران انجام می‌گیرد

اقتصادتهران: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: جابجایی ۷۵ درصد زائران ایرانی خانه خدا توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

 به گزارش ایرنا، علی عابدزاده روز دوشنبه در آیین معنوی بدرقه نخستین گروه از حجاج سال ۱۳۹۶ در فرودگاه امام خمینی (ره) افزود: شرکت‌های سعودی از قبول برنامه پروازی ۲۶ هزار زائر ایرانی امتناع کردند و برای همین ما مجبور هستیم جابجایی زائران ایرانی را خودمان انجام دهیم و این برنامه‌‌ریزی سنگینی نیاز دارد.

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهارداشت: طبق توافق دو کشور قرار بود ۵۰ درصد پروازها توسط ایران‌ایر و ۵۰ درصد دیگر از سوی شرکت‌های هواپیمایی سعودی انجام شود، اما در آخرین لحظات متوجه امتناع برخی شرکت‌های سعودی از برقراری پرواز ۲۶ هزار زائر ایرانی شدیم.

عابدزاده با بیان این که هدف ما اکرام مهمانان خانه خدا و تامین امنیت و ایمنی پروازهای آنهاست، افزود: جابجایی این تعداد از زائران به برنامه‌ریزی سنگینی نیاز دارد، ولی اطمینان می‌دهم با مدیریت و تلاش همه جانبه همه بخش‌ها به موقع بدون هیچ مشکلی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: از شرکت های هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌های کشور می‌خواهیم با توجه به شرایط ویژه امسال، همکاری لازم را برای به حداقل رساندن کمبودها داشته باشند، چرا که موسم حج با فصل اوج پروازها مواجه شده است، ضمن این که امسال با مشکلات خاصی مواجه‌ایم که سال‌های گذشته کمتر بود، از جمله جابجایی سینوسی مسافران است که قبلاً‌ به صورت یکنواخت انجام می‌شد به گونه ای که ممکن است در برخی روزها ۳ الی ۴ پرواز و یا روزانه ۱۶ پرواز انجام شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: امسال دولت عربستان تعداد بیشتری از زائران را پذیرفته، در حالی که مجموعه فرودگاهی آن تغییر ظرفیت نداشته و این شرایط ویژه‌ای را به ما تحمیل کرده و اگر تاخیری داشته باشیم از حالا از مردم عذرخواهی می کنم، اما بدانند که ما حداکثر تلاش ‌مان را به کار می بریم تا پروازها با امنیت و ایمنی انجام شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches