×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
تمام محلات فرسوده را شاید نتوان امسال نوسازی کرد

 

 

اقتصادتهران: مشاور رئیس جمهور در نوسازی بافت های فرسوده گفت: اگر بتوانیم تنها نصف ۱۳۵۰ محله فرسوده را نوسازی کنیم موفقیت خوبی کسب کرده ایم زیرا امیدی نداریم که به همه اهداف دست یابیم.

به گزارش مهر، اکبر ترکان در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: دولت بر خلاف طرح مسکن مهر نقشی در ساخت و ساز ها در بافت های فرسوده ندارد و تنها تسهیل کننده است این توسعه گران هستند که مسئولیت ساخت و سازها در بافت های فرسوده را برعهده دارند.

وی افزود: در مراکز استان ها ۳۲ قطعه زمین دولتی توسط وزارت راه و شهرسازی به مسأله نوسازی اختصاص می یابند و همین موضوع در تهران ۱۵ قطعه از زمین های دولتی را شامل می شود.

ترکان ادامه داد: باور ما بر این است که دولت نباید وارد ساخت و ساز شود و این توسعه گران هستند که کار ساخت و ساز را این محله ها و مساکین آن را برعهده خواهند داشت، در حقیقت دولت در این زمینه نقش پشتیبانی را بازی می کند، ما می خواهیم این توسعه گران خانه ها را بسازند و در این میان سخت ترین قسمت کار اعتمادسازی برای مردم است.

مشاور رئیس جمهور در امور نوسازی بافت های فرسوده اظهار داشت: احیای بافت های فرسوده در دوره های قبل نیز دنبال می شد لذا ما با توجه به تجربیات گذشته در تلاشیم که این روند را ادامه دهیم، در دوره قبل شهرداری تجمیع خانه های فرسوده برای نوسازی را دنبال می کرد، ولی محله و بافت فرسوده نوسازی نمی شد و تنها خانه های کوچک بودند که با تجمیع نوسازی می شدند، ما در حال حاضر در تلاشیم در کنار تجمیع خانه های کوچک متراژ بافت کوچه و محله های فرسوده را نیز نوسازی کنیم.

وی تصریح کرد: ما سه دسته هزینه داریم، نخست هزینه های خانه و محله که بر عهده توسعه گر است، دسته دوم زیرساختهای آب و برق و … هستند که تامین هزینه و امکانات آن برعهده دولت است و دسته سوم ساخت مدارس و … هستند.

مشاور رئیس جمهور در امور نوسازی بافت های فرسوده تاکید کرد: برای ساخت مدرسه در محله های فرسوده، وزارت آموزش و پرورش و برای احداث خانه بهداشت و ایجاد مراکز ورزشی به ترتیب وزارت بهداشت و وزارت ورزش و جوانان مسئولیت ساخت و نوسازی این مراکز را برعهده دارند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches