×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تقویت هویت محلات در دستور کار قرار می گیرد

اقتصادتهران: در دویست و هفتاد و هفتمین نشست شورایعالی فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تهران بر لزوم تقویت هویت محلات، بهره گیری از ظرفیت های محله ای و ایجاد مکانیزم و بستر برای حرکت های خودجوش فرهنگی مردمی در محلات تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، دویست و هفتاد و هفتمین نشست شورایعالی فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تهران به ریاست علی محمد نائینی مشاور شهردار تهران و قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، کامیاب مدیرعامل سازمان زیباسازی، محمد خانی و مظفری قائم مقام و معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی، ظفری نماینده مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و سایر اعضای حقیقی و حقوقی این شورا در سالن اجتماعات سازمان زیباسازی شهرتهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست گزارشی از عملکرد سازمان زیباسازی توسط کامیاب مدیرعامل سازمان زیباسازی ارائه شد و سپس نرگس معدنی پور مدیرکل امور بانوان و عبادلله رمضانی مدیر کل فرهنگی به تشریح برنامه های روز و هفته ملی عفاف و حجاب و برنامه های اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در عید سعید فطر پرداختند.

در ادامه علی محمد نائینی مشاور شهردار تهران و قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از تلاش ها و خدمات ارزشمند منطقه ۶ و۱۱، شرکت بهره برداری مترو و سازمان بسیج شهرداری در برگزاری با شکوه راهپیمایی روز قدس قدردانی کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح سلامت در ضیافت و ارائه خدمات سلامتی به مردم در مساجد شهر تهران، بر لزوم برگزاری جلسه آسیب شناسی با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه های اداره کل سلامت در ماه مبارک رمضان و ارائه پیشنهادات لازم برای اجرای بهتر آن در سال آتی تاکید کرد.

مشاور فرهنگی شهردار تهران با تاکید بر لزوم تقویت هویت محلات گفت: باید در مقیاس محله بررسی شود که چطور می توان ظرفیت های محله ای استفاده شود. و در این زمینه باید ایده ها و سازو کارهای مختلف با کمک نخبگان ارائه شود.

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد: مکانیزم و بستری برای حرکت های خودجوش مردمی در زیبا سازی محلات و حرکتهای خودش فرهنگی در محلات ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه تقویت هویت محلات در دستورکار قرارگیرد، افزود: همچنین باید راهکارهای لازم در خصوص چگونگی استفاده از ظرفیت محله ای تدوین و به شورایعالی ارائه شود.

نائینی با اشاره به تفاوت ارائه برنامه های فرهنگی در ماه مبارک رمضان نسبت به سال گذشته گفت: توجه به رویکردها و اهداف فرهنگی فصل نیایش نسبت به سال قبل بیشتر شده است. همچنین کمک به افزایش سفره های ساده افطاری در پارکها و بعضی محیط های عمومی گسترده تر از سال قبل است.

وی افزود: قرائت ترتیل قرآن پیش از افطار و اجرای مراسم در بوستان های برای نخستین بار به شیوه امسال با استقبال مردمی روبرو شد. مانند بوستان پلیس که حدود هزار نفر از شهروندان به صورت خانوادگی با اجرای برنامه ترتیل همراهی می کردند و فضای معنوی خوبی حاکم بود.

مشاور فرهنگی شهردار تهران خاطرنشان ساخت: امسال با توجه به دستور شهردار تهران و ابلاغ مصوبه شورای راهبری به شهرداران کاهش اقدامات پیمانکاری و پر هزینه را در اجرای برنامه های فرهنگی شاهد بودیم.

به گفته نائینی، عدم همزمانی اجرای برنامه های فرهنگی شهرداری با برنامه های مساجد، افزایش حضور طلبه های جوان در فضاهای عمومی و اجرای برنامه ها به همراه پختگی بیشتر از سوی این قشر برای مردم، کاهش فضاهای انتقادی و ایجاد نگاه های مثبت در اجرای برنامه های فرهنگی در محیط های بیرونی و به خصوص در رسانه ها، موردتوجه قرار گرفتن مصوبات شورای فرهنگی شهرداری درباره فصل نیایش، افزایش محتوای برنامه های فرهنگی و کاهش قابل توجه هزینه های بخش سخت افزاری و لجستیک فرهنگی از نکات قابل توجه برنامه های فصل نیایش امسال در مقایسه با سال گذشته بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches