×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تقویت تعامل بازار سرمایه با دانشگاه از اصول توسعه اقتصادی کشور

اقتصادتهران: تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه میان فرابورس ایران و دانشگاه علامه طباطبائی با در نظر گرفتن ظرفیت قطب علمی ریاضیات مالی به منظور انجام تحقیقات، پژوهش‌ها و اجرای استراتژی‌های مرتبط با فرابورس ایران به امضا رسید.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران، استفاده از نیروی متخصص جوان و دانشگاهی در بازار سرمایه را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شرایط کنونی آن دانست و گفت: جوانان متعهد و متخصصی که با کوله‌باری از دانش و تخصص به بازار سرمایه وارد می‌شوند، می‌توانند گام‌های موثری در مسیر اعتلا و ارتقای آن بردارند.

امیر هامونی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه می‌تواند پل میان جامعه علمی و بازار سرمایه را محکم‌تر کند، گفت: فرابورس ایران میزبان نوآوری‌ها و ابتکارات جوانانی است که با تلاش و انگیزه می‌خواهند زنجیره توسعه بازار سرمایه کشور را تکمیل کنند.

مدیرعامل فرابورس ایران در این مراسم به مفاد این تفاهم‌نامه اشاره کرد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت قطب علمی ریاضیات مالی به‌منظور انجام تحقیقات، پژوهش‌ها و اجرای استراتژی‌های مرتبط با فرابورس، ارتقای سطح تعاملات علمی و پژوهشی میان طرفین و پیوند میان توانمندی‌های علمی و عملی به‌منظور دستیابی به برنامه‌ای راهبردی و منطبق با دانش تخصصی بازار سرمایه از جمله مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه است.

به گفته او بازار سرمایه یک بازار حرفه‌ای است که ریاضیات مالی و تکنیک‌های مالی علاوه بر تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال به غنای هرچه بیشتر تحلیل‌های این بازار کمک می‌کند.

مدیرعامل فرابورس بیان کرد: در حوزه بازار بدهی و صکوک بحث ریاضیات مالی بسیار پررنگ است و در همین راستا دانشی که به کمک فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در بازار سرمایه تجهیز شده بسیار مفید است.

او با اشاره به جایگاه دانشگاه علامه طباطبائی در سپهر علمی کشور، گفت که این دانشگاه نماینده جامعه علمی کشور است که با در اختیار داشتن قطب‌های علمی خود، ظرفیت‌های متعددی دارد که هر کدام می‌تواند مورد استفاده بهینه در جهت ثروت‌آفرینی قرار بگیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches