×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تقدیر از فعالیت‌های شهرداری تهران در حوزه مقابله با جنگ نرم

تهران اکونومی: سردار جزایری در پانزدهمین نشست شورای راهبردی و هماهنگی قرارگاه جنگ نرم از اقدامات و برنامه‌های شهرداری تهران برای مقابله با جنگ نرم تقدیر کرد و گفت: استماع گزارش ابعاد مختلف و گسترده عملکرد شهرداری در حوزه فرهنگی چند روز زمان می‌برد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، پانزدهمین نشست شورای راهبردی و هماهنگی قرارگاه جنگ نرم با حضور سردار سید مسعود جزایری فرمانده قرارگاه جنگ نرم، سردار علیرضا افشار قائم مقام فرمانده قرارگاه جنگ نرم، حجت الاسلام والمسلمین امرودی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، علی محمد نائینی مشاور شهردار تهران و قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مدیران کل حوزه ستادی و مدیرعامل سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران و همچنین سایر اعضای این شورا به میزبانی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

طی این نشست علی محمد نائینی مشاور شهردار تهران و قائم مقام معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری به بررسی نقش و جایگاه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مقابله با آثار جنگ نرم در سطح تهران بزرگ پرداخت.

مشاور فرهنگی شهردار تهران با بیان اینکه جنگ نرم، یکی از مهم ترین تهدیدهایی است که هویت و فرهنگ ما را هدف گرفته است، افزود: مرور زمینه ها و ابزارهای جنگ نرم نشان می‌دهد که «سبک زندگی» مهم ترین نقطه هدف جنگ نرم است، بطوری که دشمنان از طریق هدف گیری الگوها و شیوه‌های زندگی، آرمان ها و آرزوها، ترجیحات و اولویت های ارزشی، مصرف کالاهای فرهنگی، الگوهای پوشش و گفتار، مدیریت بدن، الگوهای خرید و مصرف و مولفه‌های متنوع دیگر، تلاش گسترده‌ای را برای تغییر سبک زندگی در کشورمان بکار گرفته اند.

وی تاکیدکرد: اگر بپذیریم که هدف اصلی از جنگ نرم دشمن، القای ناکارآمدی نظام اسلامی است؛ عملکرد هر یک از سازمان ها ومیزان کارآمدی آنان می‌تواند دشمن را در جنگ نرم ناکام سازد.

نائینی، با اشاره به اهمیت شهر تهران، کسب توفیقات در مدیریت شهری پایتخت را کانون توجهات در محیط ملی و فراملی دانست و افزود: به طور قطع اقدامات یک دهه اخیر شهرداری تهران منجر به افزایش قدرت ملی شده و برای کشور و نظام اسلامی، آبرو، عزت و اعتبار ایجاد کرده است و تاثیر اقدامات و سرمایه گذاری دشمن را در جنگ نرم کاهش داده است.

وی نقش شهرداری تهران در افزایش دلبستگی، امید، اعتماد، غرور ملی، نشاط اجتماعی و همه مولفه های قدرت نرم را مهم و تاثیرگذار عنوان کرد و اظهارداشت: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در مقایسه با سایر دستگاه‌ها بسیار شاخص است. این اقدامات هم در تولید و بازتولید قدرت نرم و هم در کنترل و پیشگیری از تاثیرات جنگ نرم در ابعاد اجتماعی و فرهنگی بسیار تعیین کننده است.

قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به ابزارهای جنگ نرم در حوزه سبک زندگی گفت: در این راستا مواردی چون افزایش و گسترش فشارهای رسانه ای موثر بر گرایش شهروندان به عفاف و حجاب، گسترش تغییرات سبک زندگی شهروندان، گسترش گرایش به مصرف کالاهای فرهنگی نابهنجار، افزایش گرایش بانوان به سبک‌ها و مدهای نابهنجار، رشد گرایش به اباحه گری در زمینه عفاف و حجاب، رشد نفوذ صنایع فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب، افزایش گرایش بانوان به نومعنویت گرایی‌های انحرافی و خرده فرهنگ های کجرو و رشد برندهای تجاری مغایر با فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان چالش‌های موجود مطرح شده است.

نائینی از جمله رویکردهای کلان شهرداری تهران در حوزه مقابله با جنگ نرم را جریان سازی فرهنگی، آموزش و توانمندسازی، توسعه زیرساخت‌ها و خدمات و یادگیری و شبکه سازی اجتماعی عنوان کرد.

وی با اشاره به محورهای ۱۸ گانه راهبردهای شهرداری تهران در حوزه اجتماعی و فرهنگی اعلام کرد: اقدامات بسیاری زیادی در مقیاس ۳۵۴ محله شهر تهران انجام شده که از جمله می توان به برنامه های کلانی چون نیازسنجی و ظرفیت سنجی فرهنگی و اجتماعی هر محله، رصد اجتماعی در سطح پایتخت اشاره کرد.

مشاور فرهنگی شهردار تهران با تاکید بر لزوم تهیه پیوست فرهنگی برای فضاها و مراکز مختلف در اختیار شهرداری گفت: به عنوان نمونه مدیریت صحیح فرهنگی در بوستان یاس، آن را به فضایی سالم و امن برای پربارسازی اوقات فراغت شهروندان تبدیل می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف برای شب‌های ماه مبارک رمضان گفت: بناداریم ویژه برنامه شب‌های کهکشانی را در یوستان‌های یاس و ولایت اجرا کنیم.

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خواستار ارائه طرح و ایده برای فضاهای دراختیار شهرداری تهران از جمله بوستان‌ها، مراکز فرهنگی و گردشگری شد و اعلام کرد: ما از ایده‌های خوب و خلاقانه دارای جوهر دینی و انقلابی برای اجرا در این فضاها استقبال می‌کنیم.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches