دوشنبه, ۱ دی , ۱۴۰۴
اقتصاد تهران

تفاهم نامه سه جانبه توسعه بنگاه‌های خرد و متوسط امضا شد

۱۰ بهمن, ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲

تفاهم نامه سه جانبه توسعه بنگاه‌های خرد و متوسط امضا شد

اقتصادتهران: تفاهم نامه سه جانبه ای بین سازمان صنایع کوچک، شهرک‌های صنعتی ایران و معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف ایران امضا شد.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، تفاهم نامه سه جانبه‌ای بین سازمان صنایع کوچک، شهرک‌های صنعتی ایران و معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف ایران امضا شد.

این تفاهم نامه برای اجرای هرچه بهتر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و در راستای حمایت از توسعه بنگاه های خرد، کوچک و متوسط به امضا رسید.

فراهم شدن زمینه های لازم برای ایجاد هم افزایی و تدوین برنامه های یکپارچه و منسجم در زمینه توسعه بنگاه های خرد، کوچک و متوسط ذیل سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه های راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور بهره گیری بهینه از مزایای قانونی امکانات و برنامه‌های حمایتی سازمان، معاونت، اتاق و دیگر دستگاههای اجرایی سازمان‌ها و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی از اهداف این تفاهم نامه است.

انجام هماهنگی‌های لازم بین دستگاههای زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر دستگاه‌های اجرایی، تدوین برنامه‌های حمایتی از بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط با رویکرد شبکه سازی و توسعه منطقه ای کسب و کار حمایت از مصرف کالاهای تولید داخل، توسعه و نوین سازی شبکه‌های توزیع، توسعه خوشه‌ها و شبکه‌های کسب و کار، حمایت از اتحادیه ها و اتحادیه های صادراتی، حمایت از شکل گیری و حمایت از برندهای ایرانی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

صادق نجفی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این مراسم گفت: تا کنون تلاش ها در سازمان برای توسعه صنایع کوچک و متوسط بوده است که نتیجه آن ثبت ۹۶۶ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در کشور است اکنون بیش از ۸۰۰ مورد آن در حال بهره برداری است که نزدیک به ۴۰ درصد از صنایع کوچک و متوسط کشور در این مناطق مستقر شده‌اند.

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت با بیان اینکه ایجاد تحرک در بازار عمده مشکل صنایع کوچک و متوسط است، گفت: بهبود وضعیت سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی دو هدف اصلی است که با اولویت مناطق محروم و استفاده از ابزارهای مختلف در حال پیشبرد است با این حال کاسبان بازاری یک رکن اصلی در افزایش فروش تولیدات داخلی هستند.

دیدگاه ها بسته هستند.

  • پستی یافت نشد.

آخرین خبر ها