×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تغییر نرخ سود بانکی تا عید منتفی است

اقتصادتهران:  مدیرعامل بانک ملی ایران از تغییر نرخ سود بانک طی ماه‌های آینده خبر داد و تاکید کرد: نرخ سپرده‌ها یر اساس تورم انتظاری تصویب می شود و بعید است پیش از ۵ تا ۶ ماه آینده نرخ سپرده کاهش پیدا کند، اما به مرور زمان و با کاهش نرخ تورم این نرخ نیز کاهش خواهد یافت.

عبدالناصر همتی در نشستی با مدیران بانک‌ها و سرمایه گذاران استان کرمان گفت: امروز به بانک‌ها فشار عظیمی وارد شده است و همه بر این باورند که مشکلات اقتصادی ایجاد شده در کشور ناشی از فعالیت بانک‌ها است این در حالی است که در هر شرکت تولیدی بانک‌ها نقش تاثیرگذاری دارند.

همتی افزود: شرایط خاصی بر کشور حاکم شده است به گونه ای که هم بانک‌ها از مشتریان گله دارند و هم مشتریان از بانک‌ها.

وی ادامه داد: ۸۰۰ میلیارد تومان پول کشور ظرف ۸ سال گذشته مشخص نشد که کجا رفت باید پرسیده شود که مقصر مدیران بانکی هستند یا جای دیگر؟

مدیر عامل بانک ملی ایران گفت: متاسفانه در ۸ سال گذشته وام‌های زیادی بابت طرح های زود بازده به اشخاص یا شرکت‌هایی اعطا شد که به نظر من بعضی از این طرح ها بازده کافی نداشتند.

وی تصریح کرد: باید به بانک به عنوان یک بنگاه اقتصادی نگاه کرد و معتقدیم که بانک ها باید در پروژه‌های زود بازده‌ سرمایه گذاری کنند.

همتی با اشاره به انتقادهای صورت گرفته به نرخ بالای سود افزود: بانکها در شرایط بسیار سختی قرار دارند. در حالی که قیمت تمام شده پول ۲۰ درصد است چگونه بانکی می تواند نرخ سود خود را کاهش دهد.

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: در گذشته ۳۰ درصد منابع بانک ملی از حساب‌های جاری تامین می‌شد این در حالی است که اکنون کسی حاضر نیست پول خود را در حساب‌های قرض الحسنه بگذارند. بانک‌ها همه کاسب شده اند و طبیعی است وقتی بانک یا موسسه‌ای ۲۵ درصد سود پرداخت می کند افراد پول خود را در آنجا سرمایه گذاری می کنند.

این مقام مسئول با طرح پرسشی که چرا با کاهش نرخ تورم؛ سود بانک‌ها تاکنون کاهش نیافته است افزود: نرخ سپرده‌ها یر اساس تورم انتظاری تصویب می شود و بعید است در طول ۵ تا ۶ ماه آینده نرخ سپرده کاهش پیدا کند.

همتی با اشاره به اینکه اگر بانکی تسهیلاتی با سود زیر ۲۵ درصد بدهد پیشاپیش زیان را قبول کرده است خاطر نشان کرد: سه عامل برای نقدینگی وجود دارد که یکی از آنها خود بانک‌ها هستند که اکنون بانکها این نقدینگی راندارند. ۸۷ هزار میلیارد تومان معوقات واقعی بانکها است ولی بالقوه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین در مراسم کلنگ زنی عملیات اجرایی طرح جایگزینی سیمان کرمان گفت: سیمان کرمان با قدمت نیم قرن به توسعه جنوب و جنوب شرق کشور کمک کرده است و این استانها از ثمرات تولید سیمان کرمان بهرمند شده اند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches