×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
تعیین خط مشی کلی فعالیت‌های هلال احمر در سال ۹۷

اقتصادتهران: رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار نوروزی خود با مدیران و کارکنان جمعیت گفت: زحمات همکاران در جمعیت هلال احمر برای جمعیت هلال احمر آبرو و عزت است.

به گزارش مهر، دکتر علی اصغر پیوندی، در دیدار با مدیران و کارکنان سازمان امداد و نجات با تاکید بر اینکه ایران، کشوری حادثه خیز است و بر این اساس باید به مردم آموزش های لازم برای مقابله با حوادث مختلف را ارائه داد، افزود: باید بر آموزش تاکید شود و با تقویت زیرساخت ها، امکانات لازم برای مقابله با حادثه را فراهم کرد.

 رئیس جمعیت، هلال احمر را ارگانی امدادی، فرهنگی و اجتماعی دانست و تاکید کرد: پیشانی کار جمعیت هلال احمر از نظر مردم امداد و نجات است؛ چرا که در حوادث و سوانح مردم به جمعیت هلال احمر پناه می‌آورند و انتظار دارند تا در تمامی شرایط بحرانی در کنار آن ها باشیم.

پیوندی به حوادث مختلف سال ۹۶ اشاره و بیان کرد: امیدوار بودیم سال ۹۷ توام با آرامش و بی حادثه باشد اما آتش سوزی جنگل های گیلان در نخستین روزهای آغاز سال جدید، موجب شد تا امدادگران هلال احمر باز هم وارد عرصه کمک رسانی شوند و در خاموش کردن آتش در جنگل ها اقدام کنند.

وی عنوان کرد: در سال ۹۷ تلاش خواهیم کرد تا به زیرساخت های امداد و نجات توجه بیشتری کنیم؛ چرا که مردم و مسئولان، هلال احمر را به عنوان نخستین ارگانی که در حوادث حضور پیدا می‌کنند؛ می‌شناسند، بر این اساس بایستی زیرساخت های امداد و نجات جمعیت هلال احمر تقویت شود.

 رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه هلال احمر از نظر سرمایه انسانی در تمامی رده های مختلف بسیار توانمند است اما در بعد لجستیک و تجهیزات کمبودهایی وجود دارد، تصریح کرد: توانمندی نیروهای هلال احمر تا حدودی کاستی‌ها را پوشش داده است؛ اما کافی نیست و مجهز بودن به تجهیزات پیشرفته، در دسترس بودن آن و پراکندگی معقول تجهیزات در اقصی نقاط کشور فاکتورهایی است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی به خرید و اجاره پهپاد برای انجام عملیات امداد و نجات اشاره و تصریح کرد: تجهیزات امدادهوایی جمعیت هلال احمر قابل قبول است؛ اما باید گسترش پیدا کند، خودروهای امداد و نجات و تجهیزات مورد نیاز امداد و نجات هم باید خریداری شود تا در کمک رسانی به هموطنان با مشکلی مواجه نباشیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در دیدار با سرپرست سازمان داوطلبان و کارکنان این مجموعه با تاکید بر اینکه داوطلبان، سرمایه اجتماعی هلال‌احمر هستند، گفت: برای حفظ این سرمایه گرانقدر باید همواره در کنار داوطلبان بوده و با دیدارهای ماهانه و مشارکت در برنامه‌ریزی‌های امور خیر و داوطلبانه، اعتماد دوجانبه را افزایش دهیم.

وی با اشاره به ضرورت رسیدگی و توجه به داوطلبان دارای شناسنامه و سیستماتیک‌کردن حرکت‌های جهادی، اظهار کرد: فرصت‌ها برای ما محدود است و لذا باید همه تلاش خود را به‌کار بسته و در میان کانون‌های قدرتمند و اکثریت با نفوذ جایگاهی پیدا کرده و جلب اعتماد کنیم، برای ما مهم این است که همیشه در متن بوده و از حواشی پرهیز کرده و ید واحد و غیرقابل نفوذ را تشکیل دهیم.

به گفته پیوندی؛ مردم نوع‌دوست ایران با هر سلیقه‌ای، انسان دوستی را در راس فعالیت‌های خود دارند و حس نیکوکاری در نهاد آنها پایداربوده و این برای هلال‌احمر بسیار ارزشمند است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches