×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
تعیین تکلیف بدهی های بیمه تکمیلی به مستمری بگیران

مدیر عامل بیمه دی خاطرنشان کرد که بدهی‌های بیمه تکمیلی به مستمری بگیران تا آخر سال گذشته تسویه شده و از اردیبهشت ماه نیز به صورت دیجیتال و به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

مرتضی علی حسینی در نشستی با اشاره به دلایل بروز مشکلات خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: سرانه‌ای که ما از بازنشستگان دریافت می‌کنیم در سال ۹۰ ، ۶ هزار و ۷۰۰ تومان و در سال ۹۱، ۱۰ هزار و ۴۵۰ تومان بوده است در حالی که سرانه بیمه پایه که دولت تصویب کرده پنج درصد دو برابر حداقل حقوق کارمندان بوده است. این درحالی است هزینه خدماتی که ما به بیمه گذاران می دهیم ۱۰ برابر خدمات بیمه پایه است.

مدیر عامل بیمه دی با بیان این‌که در هنگام قرارداد بیمه تکمیلی با کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی تنها یک سوم سرانه بیمه پایه در نظر گرفته شده است گفت: البته از دیگر دلایلی که موجب بروز مشکلات در خدمات‌دهی به بازنشستگان شده شرایط خاص کشور و افزایش نرخ ارز و هزینه تجهیزات پزشکی بوده است.

وی یکی از دلایل تغییر مدیر عامل و هیات مدیره شرکت بیمه دی را پاسخگو نبودن به بازنشستگان عنوان کرد و گفت: در سه ماهی که هیات مدیره جدید و بنده بر سرکار آمدیم تلاشمان آن بوده که مشتری‌ مدار باشیم و مشکلات را حل کنیم بر همین اساس برای کاهش مراجعان سرپایی به غیر از مرکز ایرانشهر مرکز بیهقی را ایجاد کرده‌ایم و در نظر داریم تا دو مرکز دیگر نیز ایجاد کنیم تا بازنشستگان ما به راحتی بتوانند اسناد پزشکی خود را برای دریافت حق بیمه تکمیلی به این مراکز ارائه کنند.

مدیر عامل بیمه دی درباره قطع شدن کارت اعتباری بانک دی که به بازنشستگان ارائه شده بود تا هزینه تکمیلی به آن کارت‌ها واریز شود گفت: به دلیل مشکلاتی که در این کارت‌های اعتباری وجود داشت و همچنین درخواست خود بازنشستگان ما این کارت‌ها را حذف کرده‌ایم و مقرر کردیم هزینه‌های درمان مستقیما به حساب خود بازنشستگان که در بانک رفاه است واریز شود.

علی حسینی همچنین درباره تمدید قرارداد بیمه تکمیلی با کانون بازنشستگان نیز گفت: ما یک شرکت پویا هستیم و یکی از بندهای قراردادهای ما بیمه درمان است بنابراین در مناقصه بعدی کانون بازنشستگان شرکت می‌کنیم اما در هیات مدیره مصوب شده تا نوع قرارداد به گونه‌ای بر روی کاغذ نوشته شود که بالانس‌ آن حفظ شده و شرکت در زمان قرارداد دچار ضرر و زیان نشویم و بتوانیم پاسخگوی بازنشستگان باشیم.

وی خاطرنشان کرد که جدیدا قرارداد بیمه تکمیلی با بنیاد شهید با سرانه ماهانه ۲۵ هزار تومان از سوی شرکت متبوعش منعقد شده ضمن آن‌که تعهدات کمتری نیز نسبت به تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان در نظر گرفته شده است بنابراین رقمی که برای بیمه بازنشستگان نیز بسته خواهد شد با رقم سال ۹۱ متفاوت خواهد بود.

مدیر عامل بیمه دی درباره این‌که برخی بیمارستان‌ها عنوان کردند که بیمه دی به تعهدات خود پایبند نیست و به دلیل بدهی بالا قراردادهایشان را با این شرکت بیمه‌ای لغو کرده و خدمات به بازنشستگان نمی‌دهند گفت: متاسفانه این بیمارستان‌ها گاها از طریق تلویزیون این مسائل را مطرح می‌کنند خودشان اسنادی را به ما ارائه کرده‌اند که ۳۵ درصد اضافه خواهی داشته است. در واقع برای یک عمل جراحی بیش از ۳۰ درصد قیمت را بالاتر از قیمت آن عمل در اسناد پزشکی نوشته‌اند و بر همین اساس هم ما را بدهکار خودشان می‌دانند. در حالی که در یکی از این بیمارستان ها که ۲۷۷ سند به ما ارائه کرده‌اند نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان اضافه خواهی داشته‌اند که اگر این مبلغ را از بدهی ما کم کنند مبلغ خاصی باقی نمی‌ماند.

وی خاطرنشان کرد که با توجه به بررسی‌های انجام شده و پرداخت بدهی‌ها بیمارستان های دی، خاتم الانبیا، ساسان، نیکان، عرفان،‌ آریا و سجاد قراردادهای خود را مجددا اعمال کرده‌اند و ما تا دو هفته آینده نیز دیگر اسنادمان آماده می‌شود.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches