×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تعویض پلاک خودروها؛ فقط با کد رهگیری

رییس اتحادیه مشاورین خودروی کشور از اجرای طرحی خبر داد که بر اساس آن فقط خودروهایی تعویض پلاک می شوند که معامله خرید و فروش آنها در سامانه قراردادهای معامله خودرو ثبت شده باشد.

ˈحسن زمانی افشارˈ در حاشیه کارگاه آموزشی ثبت قراردادهای خودرو در دامغان به ایرنا گفت: سامانه ثبت قراردادهای معامله خودرو راه اندازی شده و هم اکنون شش هزار و ۴۰۰ واحد نمایشگاه خودرو کد رهگیری دریافت کرده اند.

وی افزود: با هماهنگی انجام شده با نیروی انتظامی این طرح تا دو ماه آینده اجرایی می شود و بر اساس آن تنها خودروهایی تعویض پلاک می شوند که معامله آنها در سامانه ، ثبت شده و دارای کد رهگیری باشند.

وی جلوگیری از سوءاستفاده در خرید و فروش اتومبیل، اعتماد مردم به معامله های خودرو، یکپارچه سازی اطلاعات واحدهای صنفی، یکسان سازی انعقاد قراردادها و جلوگیری از معامله خودروهای سرقتی را از مهمترین اهداف ثبت در سامانه و دریافت کد رهگیری عنوان کرد.

وی افزود: بر اساس ماده ۲۸ قانون نظام صنفی، نداشتن کد رهگیری و ثبت نشدن معامله در سامانه ممنوع است و با آن برخورد می شود.

رئیس اتحادیه مشاوران خودروی کشور با بیان اینکه ۲۰ هزار واحد صنفی معامله خودرو در کشور فعال است افزود: از این تعداد ۱۰ هزار واحد صنفی جواز کسب ندارند.

وی با تاکید بر قطع دلالی های خودرو و ثبت معاملات خودرو افزود: از این پس تنها نمایشگاه دارانی که دارای جواز کسب باشند می توانند در روزنامه آگهی فروش خودرو درج کنند.

کارگاه آموزشی ثبت سامانه قراردادهای معاملاتی خودرو با حضور ۲۵ نمایشگاه دار در دامغان برگزار شد.

شرکت کنندگان با نحوه ثبت قراردادها و دریافت کد رهگیری آشنا شدند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches