×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تعطیلی ۶ روزه بازار موجب کاهش نرخ ارز و سکه شد

اقتصادتهران: تعطیلی واحدهای صنفی طلافروشی در بازار تهران به دلیل ایام سوگواری امام حسین(ع) سبب شد تا روز دوشنبه قیمت هر قطعه سکه طلا ۷۳ هزار تومان نسبت به دیروز کاهش یابد.

به گزارش ایرنا، صنف طلافروشان تهران از امروز (۲۶ شهریور) به مدت ۶ روز تعطیل است زیرا به سنت همه ساله، بازاریان تهران از سه روز مانده به عاشورا اقدام به راه اندازی دسته جات عزاداری در محدوده بازار می کنند.

بنابراین بهای هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در حالی چهار میلیون و ۴۸۸ هزار تومان قیمت خورد که در بازارهای جهانی به دلیل تنش در روابط تجاری آمریکا و چین، بهای هر اونس طلا با رشد سه دلار و ۴۰ سنتی به ۱۱۹۷ دلار و ۱۶ سنت رسیده است.

با وجود کاهش بهای سکه و طلای خام در معاملات امروز تهران، سایر مسکوکات طلا نسبت به پایان معاملات دیروز تغییر قیمتی نداشت؛ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم چهار میلیون و ۲۰۵ هزار تومان، هر نیم سکه ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار تومان و هر ربع سکه یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومان عرضه شد و بهای هر سکه گرمی به ۶۴۲ هزار تومان رسید.

هر گرم طلای خام ۱۸ عیار نیز امروز ۳۸۹ هزار و ۴۷۰ تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به دیروز ۲ هزار و ۳۱۰ تومان کاهش دارد.

در بازار ارز نیز صرافی ها هر دلار آمریکا را حدود ۱۴ هزار تومان و هر یورو را ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان عرضه می کنند که نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در سامانه نظارت ارز (سنا) که برآیندی از قیمت فروش ارز به شکل اسکناس در صرافی های مجاز سراسر کشور و سامانه ارزی نیماست، میانگین بهای هر یورو تا ساعت ۱۴ امروز به ۱۱ هزار و ۲۶۳ تومان و هر دلار آمریکا به ۱۳ هزار و ۳۱۳ تومان رسیده است؛ در این سامانه قیمت هر یوآن چین ۱۱۸۰ تومان و هر درهم امارات ۲۶۷۳ تومان ثبت شده است.

براساس اعلام بانک مرکزی، دیروز میانگین قیمت فروش هر یورو در سامانه نیما ۹۴۴۳ تومان و در سامانه سنا ۱۰ هزار و ۴۸۹ تومان بود.

دیروز ۱۶۴ میلیون یورو ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما فروخته شد و ۶۳ میلیون یورو از آن برای واردات تخصیص یافت؛ بنابراین در بازه زمانی ۱۶ مرداد تا ۲۵ شهریورماه مجموع ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما به یک میلیارد و ۸۷۸ میلیون یورو رسیده که یک میلیارد و ۵۰۳ میلیون یورو آن برای واردات اختصاص یافته است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches