×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
تعرفه‌های گمرکی برخی از کالاها با سوریه صفر شد

اقتصادتهران: مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت با اشاره به موافقت‌نامه تجارت آزاد، گفت: تعرفه‌های گمرکی مورد توافق با سوریه به تعرفه صفر تبدیل شده است و این موضوع جز مزیت‌های تجارت با سوریه است.

به گزارش اقتصادتهران، عبدالامیر ربیهاوی مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت از برگزاری همایش معرفی فرصت‌های ورود به بازار سوریه با هدف اطلاع‌رسانی در زمینه این بازار، فراهم کردن زمینه ورود شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی، بازسازی سوریه و همچنین تأمین کالاهای مورد نیاز این کشور، در تاریخ ۱۳ اسفندماه خبر داد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری همایش فرصت‌های ورود به بازار سوریه در ایران گفت: سوریه، یکی از کشورهای هدف صادراتی جمهوری اسلامی است و بعد از بحران‌های نظامی و حاکم شدن آرامش در منطقه، توجه تجار و بازرگانان به سوریه بیش از پیش شد.

این مقام مسؤول با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی در زمینه وضعیت سیاسی و اقتصادی سوریه برای تجار و بازرگانان ایرانی، اضافه کرد: شرکت‌های تولیدکننده و صادرکنندگان ایرانی از این همایش استقبال بی‌نظیری کردند، به نحوی که در نهایت مجبور شدیم برای حضور شرکت‌های ایرانی سقف در نظر بگیریم و در نهایت ۱۵۰ شرکت ایرانی برای شرکت در این همایش انتخاب شدند.

ربیهاوی از حضور سفیر سوریه در این همایش خبر داد و افزود: محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی نیز به عنوان مهمان ویژه در این همایش شرکت خواهد کرد؛ همچنین نمایندگان دستگاه‌های دولتی، دبیرخانه متولی کمیسیون مشترک بین دو کشور، اعضای اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه و تعدادی از اعضای اتاق بازرگانی ایران در این همایش شرکت خواهند کرد.

به گفته وی، هدف از برگزاری این همایش در اصل اطلاع‌رسانی فرصت‌های ورود به بازار سوریه، ورود شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی، بازسازی صنایع و تأمین کالاهای مورد نیاز سوریه است.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت، با برشمردن مشکلات پیش روی تجارت با سوریه، ادامه داد: از آنجایی که مسئولان سوری و جمهوری اسلامی ایران در این همایش حضور دارند، بدون تردید به راهکاری برای گذر از این مشکلات و رفع موانع صادراتی خواهیم رسید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches