×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
تعدیل تورم و حمایت از تولید؛ یک تیر و دو نشان بانک سینا با سیمارت

اقتصادتهران: بانک سینا اخیراً با هدف حمایت از تولید و تولید کننده خدمتی را ارائه کرده که علاوه بر افزایش توان تسهیلات دهی، با رویکرد حمایت از کالاهای ایرانی، تسهیلات مورد نیاز مشتری را در اختیارش قرار می‌دهد.

به گزارش اقتصادتهران، این خدمت که از طریق سامانه سیمارت ارائه می‌شود، در حال حاضر تنها افراد حقوقی و سازمان‌ها را در بر می‌گیرد اما قرار است از ۱۵ آذرماه، شرایطی فراهم گردد تا افراد حقیقی نیز بتوانند نسبت به دریافت این تسهیلات از بانک سینا اقدام نمایند.

در یکی دو سال اخیر، طرح‌های زیادی از سوی بانک‌های مختلف برای استفاده مشتریان از تسهیلات بانک ارائه شده است که همگی آن‌ها منجر به برطرف کردن نیاز مشتریان در استفاده از این تسهیلات بوده است، اما این طرح بانک سینا که منحصراً با ویژگی‌های خاصی ارائه شده است، علاوه بر تامین نیاز تسهیلاتی مردم، حمایت از تولید و پشتیبانی از تامین کنندگان کالا را نیز در بر گرفته است.

به بیان دیگر، فرد دریافت کننده این تسهیلات پس از طی مراحل احراز هویت غیر حضوری و واریز تسهیلات به کیف پول وی، علاوه بر آن که کالای مورد نیاز خود –که دارای تنوع کالایی نیز بوده و معطوف به خرید از یک فروشگاه خاص یا کالای خاصی نمی شود- را تهیه می‌کند، سهمی در حمایت از بخش تولید کشور نیز ایفا خواهد کرد.

در واقع تامین کننده کالای ایرانی، به طور مستقیم در معرض حمایت بانک سینا قرار گرفته است تا از طریق این خدمت، چرخ‌های تولید کشور همواره در حرکت باشد.

این در حالی است که بانک سینا هدف سومی هم به طور غیر مستقیم با این اقدام نشانه رفته و آن توسعه بانکداری دیجیتال و پلتفرمی است که اکوسیستمی از محصولات نوآورانه و خلاقانه توسط این بانک تحت عنوان سرزمین هوشمند سینا تعریف و تبیین شده است.

به بیان دیگر، توسعه و گسترش بانکداری الکترونیک سینا با رویکرد، ارائه تسهیلات مورد نیاز مشتریان از یکسو و پشتیبانی از تولیدکننده ایرانی از سوی دیگر و با هدف ارائه خدمت در بستر فناوری‌های نوین، مهم‌ترین رکن از ارائه تسهیلات به مشتریان است که قرار است در یک پروسه سه ساله به دستاوردهای زیادی ختم گردد.

اینطور می‌توان گفت که سامانه «سیمارت» یا بازارگاه هوشمند سینا با هدف اعطای هدفمند تسهیلات بانکی به راه‌اندازی شده است تا مشتریان بانک سینا آگاهانه و به طور غیر حضوری بتوانند نسبت به دریافت تسهیلات از این بانک اقدام کنند که البته همانطور که گفته شد این سیاست فعلا برای مشتریان حقوقی بود و مشتریان حقیقی از حدود ۱۰ روز دیگر خواهند توانست درخواست خود را در سامانه simart.ir ثبت کنند.

همانطور که اکثر کارشناسان اذعان دارند اعطای تسهیلات بانکی اگر از مسیر واقعی خود منحرف شود و در مواردی غیر از محل واقعی آن به مصرف برسد عایدی جز افزایش تورم و نیز نقدینگی به همراه نخواهد داشت و انحراف آن موجب خلق پول خواهد شد که این مساله به چالشی عظیم طی سالیان گذشته در سیستم بانکی تبدیل شده بود، حال بانک سینا با رویکرد فناورانه و خلاقانه، می‌کوشد تا تسهیلات در محل واقعی آن که همانا مصرف کننده واقعی هستند خرج شده و از این راه تامین کننده کالا نیز حمایت گردد.

بدون شک رونق کالای ایرانی، دلگرمی تولید کننده، کاهش نرخ بیکاری و حمایت از واحدهای تولیدی که با افزایش اشتغالزایی همراه خواهد بود، از اهداف اصلی این طرح به شمار می‌رود ضمن آن که بانک سینا از این طریق، محصولات خود را بر پایه پلتفرم دیجیتالی عرضه خواهد کرد که کاهش حضور فیزیکی مشتری در بانک و پرداخت سیستماتیک و به دور از تبعیض در ارائه تسهیلات از مزایای آن محسوب می‌شود.

این در حالی است که رفع نیاز مصرف کننده در کنار پشتیبانی از تولید کننده و توسعه بانکداری نوین، با این گونه اقدامات گسترش یافته و دیگر شاهد مصرف تسهیلات بانکی آن هم از طریق رانت در مجاری غیر از آنچه که توسط مشتری درخواست شده نخواهیم بود.

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches