×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تعاونی ها از نمایندگان مجلس پول نمی خواهند

اقتصادتهران: رئیس اتاق تعاون ایران گفت: ما به دنبال گرفتن پول از دولت و مجلس شورای اسلامی نیستیم فقط می خواهیم قوانینی که برای تعاونی ها تصویب شده است به اجرا دربیاید.

به گزارش ایرنا، ‘بهمن عبداللهی’ در نشست مشترک کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران با کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت فضایی برای نفس کشیدن غیردولتی ها در عرصه اقتصاد نگذاشته و فعالیت اقتصادی را به دست گرفته است.

وی با بیان اینکه بخش اعظم تعاونی ها در عرصه کشاورزی فعالیت می کنند ، افزود: انتظار داریم نمایندگان مجلس به ما کمک کنند تا قوانینی که به نفع تعاونی ها تصویب شده است به اجرا دربیاید.

عبداللهی با انتقاد از عملکرد بانک توسعه تعاون تصریح کرد: براساس اساسنامه باید این بانک ۷۰ درصد منابع خود را در بخش تعاون و ۳۰ درصد آن را در بخش تجاری مصرف کند اما درحال حاضر ۸۵ درصد منابع بانک توسعه تعاون در بخش تجاری مصرف می شود و مابقی در اختیار تعاونگران قرار می گیرد.

در ادامه این جلسه محمدعلی ضیقمی مدیر امور بین الملل اتاق تعاون ایران از برگزاری سیزدهمین اجلاس بین المللی تعاون در منطقه آسیا و اقیانوسیه به میزبانی ایران خبر داد و گفت: در این اجلاس ۲۰۰ شرکت خارجی و ۲۵۰ تعاونی داخلی حضور دارند که قرار است ۵ تا ۹ آذر در تهران برگزار شود.

وی با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت در شرایط تحریم خاطرنشان ساخت: در دوران فشار و تحریم های اقتصاد، اقتصاد ما دولتی تر شده است و بسیاری از مشکلات ناشی از فرصت طلبی دولت هاست.

وی در پایان خواستار شفافیت در تخصیص و تامین ارز تولید شد و گفت: باید مشخص شود منابع ارزی در اختیار کدام تولیدکنندگان قرار می گیرد و چه نظارتی بر مصارف ارزها می شود درحالی که در شرایط فعلی این اتفاق نمی افتد.

در ادامه نشست تخصصی کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس ‘صمد مرعشی’ معاونت پارلمانی اتاق تعاون ایران گفت: ۴۰ سال است که بخش تعاون همواره مورد بی مهری قرار گرفته است.

وی افزود: تعاون گران به رغم همه این بی مهری ها هیچ گاه دست از تلاش نکشیده اند و تلاش دارند تا در راستای رشد و اعتلای اقتصاد کشور گام های بلندی بردارند.

در ادامه این جلسه ‘ارصلان قاسمی’ رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران اظهار داشت: پیش از این ۴۰ هزار تعاونی فعال در کشور داشتیم اما اکنون فقط ۲۵ هزار تعاونی فعال بوده و در حال تولید هستند.

وی افزود: بیش تر فعالان بخش تعاون، تولیدکنندگان هستند که کمتر به بازار داخلی و خارجی توجه داشته اند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران اظهار داشت: در بخش کشاورزی ۲۳ اتحادیه ملی با ۱۷ گرایش گوناگون داریم که تلاش می کنند پاسخگوی نیازها در این بخش باشند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches