×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
تعادل منابع و مصارف در سازمان تأمین اجتماعی با وجود محدودیت‌های مالی

اقتصادتهران: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با بیان این که هزینه خدمات ماهانه این سازمان از ۹۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ به ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است، گفت: در سال ۹۹ با وجود محدودیت‌های مالی تعادل منابع و مصارف برقرار و حق بیمه و درآمدهای سازمان پاسخگوی مصارف جاری بوده است.

به گزارش اقتصادتهران از سازمان تأمین اجتماعی، عادل دهدشتی روز دوشنبه در نشست‌ با اعضای کانون شوراهای اسلامی کار که در دفتر این تشکل برگزار شد، اظهار داشت: شورای اسلامی کار تشکلی پایدار، با توان کارشناسی ارزشمند است که مطالبات جامعه کارگری را به نحو احسن به سازمان تأمین اجتماعی منتقل و پیگیری می‌کنند.

وی افزود: نگاه امروز سازمان تامین اجتماعی بر این است که هر تصمیمی در سازمان با حضور ذی‌نفعان اتخاذ شود و نمایندگان تشکل‌های کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان از ابتدای امر در جریان مسائل قرار و نظرات آنها در تمامی تصمیم‌گیری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

دهدشتی با اشاره به دغدغه تشکل های کارگری همچون مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی درباره آینده و خدمات این سازمان گفت: ارتقاء خدمات و همچنین ثبات مالی و اطمینان از آینده این سازمان برای کارگران بسیار حائز اهمیت و یکایک ما درباره آینده این سازمان دارای مسئولیت است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سال جاری ۳۲ هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان به این سازمان واگذار و متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز از دو ماه پیش در حال اجرا و امید است، در نیمه دوم سال نیز بخش دیگری از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت دریافت شود.

دهدشتی اجرای برنامه‌های اثربخش برای توسعه و ارتقاء خدمات درمانی را نیز از اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد و گفت: توسعه خدمات درمانی در سازمان تامین اجتماعی بر اساس سطح بندی انجام شده و پرداخت به موقع مطالبات باعث ارتقا ارزش دفترچه‌های تامین اجتماعی است که این ارتقا ارزش ها تداوم خواهد داشت.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی به منظور افزایش اطلاعات اعضای تشکل‌های شرکای اجتماعی را هم از برنامه‌های حوزه فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و افزود: کارگاه های آموزشی به صورت غیرحضوری و ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به شرایط نامناسب مشاغل سخت و زیان‌آور گفت: در خصوص مسائل سخت و زیان آور بر اساس نظرات کارشناسی و با مشورت تشکل های ذی نفع عمل و بهترین راهکار برای اصلاح رویه های فعلی اتخاذ می‌شود.

سید مجتبی موسوی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی نیز در ادامه این جلسه گفت: برنامه اصولی ما برگزاری منظم جلسات و ایجاد هماهنگی کامل و همچنین ایجاد کمیته دائمی برای تعامل مستمر با تشکل های کارگری است که در مواقع لزوم امکان فعالیت هماهنگ و اثربخش سازمان و تشکل ها فراهم شود.

وی افزود: در زمینه آموزش به تشکل ها نیز آماده آموزش قوانین و مقررات تامین اجتماعی و روندهای اجرایی این قوانین به مجموعه‌های تشکل‌های کارگری هستیم.

علی خدایی، نماینده جامعه کارگری در شورای عالی کار نیز در این نشست گفت: بخشی از کارگاه‌های مشمول نمی‌توانند از تایید مشاغل سخت و زیان آور استفاده کنند و برخی از کارگاه‌ها نیز به ناحق مشمول می‌شوند.

وی ادامه داد: وضعیت اجرای قوانین مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور نامناسب و مستلزم نظارت دقیق برای اجرای کامل قانون است که در صورت لزوم برخی دستورالعمل‌ها و قوانین نیز اصلاح شود.

خدایی رفتار صحیح و توام با حفظ کرامت و احترام مراجعین را از دیگر مسائل حائز اهمیت در واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: تعامل سازنده و رفتار متین با کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان که شرکای اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی محسوب می شوند باید در تمامی اجزای این سازمان، در بین مدیران و کارکنان در تمامی سطوح مورد توجه قرار گیرد.

اولیا علی بیگی، نماینده کارگران در هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی نیز در ادامه جلسه با اشاره به مذاکره با مدیرعامل سازمان در هیات امنا اظهار داشت: دکتر سالاری می تواند در این سازمان تحول ایجاد کند و با ذکاوت بر مسائل سازمان مسلط شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches