×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تصویب طرح درجه‌بندی مدارس در شورای عالی آموزش و پرورش

 

اقتصادتهران: معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش گفت: شورای عالی آموزش و پرورش طرح درجه بندی مدارس را تصویب کرده است و مدارس براساس برنامه‌هایی که انجام می‌ دهند درجه بندی می‌شوند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان آذربایجان شرقی، علی زرافشان در گردهمایی مشترک شورای معاونین و روسای مناطق استان در باشگاه فرهنگیان تبریز اظهارکرد: کیفیت در آموزش و پرورش یکی از دغدغه‌های ما در چند سال گذشته بوده است و با توجه به اقداماتی که صورت گرفته است سعی کرده ایم حضور دانش آموزان در مدارس، یک حضور با کیفیت باشد.

وی با اشاره به اهمیت پوشش تحصیلی کودکان لازم التعلیم افزود: در مقطع ابتدایی ۹۹ درصد دانش آموزان تحت پوشش تحصیلی هستند و یک درصد دیگر نیز توانایی یادگیری ندارند و این به معنی این است که توانسته ایم ۱۰۰ درصد کودکان لازم التعلیم را پوشش دهیم.

 معاون آموزش متوسطه وزیرآ موزش و پرورش ادامه داد: در دوره متوسطه اول ۹۴ درصد پوشش تحصیلی داریم که حاصل تلاش همکاران در چند سال گذشته برای جذب کودکان بازمانده از تحصیل است.

زرافشان اضافه کرد: در سنین ۱۲ تا ۱۴ سال ۹۷ درصد پوشش داریم که ۹۴ درصد آنان در دوره اول متوسطه تحصیل می کنند و ۱۱۰ هزار نفر یعنی ۳ درصد آنها در دوره ابتدایی ترک تحصیل کرده بودند و اکنون جذب شده و در این مقطع مشغول تحصیل هستند.

وی گفت: در دوره دوم متوسطه نیز پوشش تحصیلی واقعی ۸۲ درصد است و در سنین  ۱۵ تا ۱۷ سال ۸۷ درصد پوشش داریم که می توان گفت ۵ درصد دانش آموزان یعنی ۱۴۰ هزار دانش آموز دوره دوم متوسطه در دوره اول مشغول تحصیل هستند.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش تصریح کرد: در امر پوشش تحصیلی دانش آموزان با چالشی روبرو هستیم و آن هم تفاوت پوشش تحصیلی دختران و پسران به خصوص در برخی استان‌ها مثل سیستان و بلوچستان است و این نشان می دهد که درکنار برنامه جذب کودکان بازمانده از تحصیل یک برنامه هم برای جذب دختران بازمانده از تحصیل در دوره متوسطه باید داشته باشیم تا بتوانیم با جذب دختران که در آینده نقش مهمی در تشکیل خانواده مطلوب و تربیت فرزندان دارند بتوانیم آینده جامعه را تضمین کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches