×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تصویب راه‌اندازی شرکت خدمات تجاری سازی در دانشگاه آزاد

اقتصادتهران: مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی از تصویب ایجاد شرکت خدمات تجاری سازی در کمیته فنی شورای اقتصاد دانش بنیان این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایرنا، دکتر ‘داود ثمری’ بعدازظهر شنبه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: وجود شرکت خدمات تجاری سازی، حلقه مفقوده فعالیت های فناوری در دانشگاه آزاد بود که خوشبختانه امروز، تاییده آن صادر شد و در آینده نزدیک شاهد راه اندازی آن خواهیم بود.

وی ناآشنایی موسسان شرکت های دانش بنیان اعم از اعضای هیات علمی و دانشجویان با قوانین و مقررات مختلف در زمینه های فنی، تجاری و بازاریابی را یکی از مشکلات جدی فعالیت های مرتبط با کسب و کار دانش بنیان مطرح کرد و گفت: اعضای شرکت های دانش بنیان اغلب در محیط دانشگاه فعالیت داشته اند بنابراین ممکن است از مقررات و فضای حاکم بر شرایط بازار اطلاع چندانی نداشته باشند و همین موضوع به جنبه های تجاری سازی محصولات و دستاوردهای آنها لطمه جدی وارد می کند.

ثمری ادامه داد: در این شرایط ، خلا و نیاز به مجموعه ای که بتواند مشاوره های لازم را به فعالان دانش بنیان دانشگاه ارائه دهد به شدت احساس می شد مرز همین رو درصدد برآمدیم تا یک شرکت با همکاری و همراهی نخبگان شرکت های دانش بنیان ایجاد کنیم.

وی درباره نوع خدمات این شرکت نیز توضیح داد: در زمان حاضر، تعداد ۱۰۰ مرکز رشد در دانشگاه آزاد راه اندازی شده است که حدود ۹۵۰ هسته فناور، واحد فناور و شرکت دانش بنیان در آنها استقرار یافته اند و قرار است این شرکت در مرحله نخست، خدمات مشاوره ای مرتبط با تجاری سازی همچون تجاری سازی تولید، انتقال فناوری، رصد فناوری، رصد بازار، سرمایه گذاری های خطرپذیر، مشاوره های مالیاتی و حقوقی به آنها ارائه دهد.

به گفته مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، شرکت خدمات تجاری سازی در گام های بعدی به بحث تجاری سازی دستاوردهای شرکت های دانش بنیان ورود پیدا خواهد کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches