×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تشکیل کمیته تلفیق برنامه‌های حوزه اجتماعی چند محله در تهران

تهران اکونومی: کمیته تلفیق برنامه های محلات هرندی، پامنار و امامزاده یحیی به منظور ارائه برنامه های مناسب آموزشی، فرهنگی و اجتماعی متناسب با آسیب های اجتماعی این محله ها با رویکرد مسجد محوری با حضور حجت الاسلام والمسلمین امرودی معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در این نشست حجت الاسلام روحانی نژاد معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، مدیران کل ادارات مطالعات اجتماعی و فرهنگی، سلامت، فرهنگی، بانوان، آموزش های شهروندی و برنامه ریزی و توسعه شهری، روسای سازمان های ورزش و رفاه و خدمات اجتماعی، معاون امور اجتماعی منطقه ۱۲ حضور داشتند.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، توجه به مناطق جنوبی پایتخت از برنامه های مدیریت شهری یاد کرد و افزود: شهرداری تهران به عنوان یک نهاد اجتماعی، توجه به موضوعات فرهنگی، آموزشی و تربیتی با اولویت مناطق محروم و آسیب زا و مناطق کم برخوردار به لحاظ موضوعات فرهنگی و اجتماعی را در دستورکار قرار داده است که بناداریم با همکاری یکدیگر و با رویکرد مسجد محوری در این راستا گام های اساسی برداریم.

وی با بیان اینکه مدرسه باید پاتوق فرهنگی محله شود، اظهار داشت: در صورتی که برنامه ها از جنس تربیتی و و با تاکید بر هویت ملی، محله ای، دینی و انقلابی طراحی و تدوین شود می توانیم انتظار ایجاد تغییرات فرهنگی و اجتماعی در محله های آسیب زا را داشته باشیم.

امرودی تاکید کرد: مسجد، مدرسه و محله سه رکن اصلی ایجاد تغییرات فرهنگی در سطح تهران به ویژه محلات آسیب زا به شمار می رود که باید با برنامه ریزی صحیح و پویا و بر اساس ظرفیت های هر محله برنامه های ویژه را اجرا کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به وجود ۸۰ مسجد و حسینیه دارای امام جماعت در سه محله هرندی، پامنار و امامزاده یحیی، اظهار داشت: فعال سازی مساجد این محلات و اجرای برنامه های مجموعه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با محوریت مساجد نقش مهمی در رفع آسیب های اجتماعی این محلات خواهد داشت .

طی این نشست برنامه های حوزه های آموزش های شهروندی، فرهنگی، سلامت، بانوان، رفاه و خدمات اجتماعی و ورزش ارائه شد و مورد بحث و تبادل نظر متخصصین مطالعات اجتماعی و سایر حاضرین قرار گرفت.

علی اصغر محکی مدیرکل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران پس از ارائه برنامه های هر یک از حوزه ها در هر بخش سوالات خود را مطرح ساخت و بر لزوم هدف گذاری و طرح نقشه کلان برنامه ها، ارائه خروجی های اثربخش و بهره گیری از ظرفیت های موجود بالقوه زمانی و مکانی تاکید کرد.

در بخش پایانی این نشست حجت الاسلام روحانی نژاد معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی نیز طی سخنانی بر اظهار داشت: امروز با افتتاح این دفتر در محله امامزاده یحیی کمرهمت بسته ایم تا ضمن تلاش بی وقفه، با اجرای برنامه های عملیاتی تحولات فرهنگی و اجتماعی را در این محلات شاهد باشیم.

در این نشست بر لزوم تعریف اهداف برای برنامه ها و توجه به نکات پیشنهادی، آموزش همزیستی اجتماعی بر اساس اخلاق قرآنی و انطباق اخلاق قرآنی با اخلاق شهروندی، توجه به امور فرهنگی و زیرساخت های فضاهای کالبدی، بهره گیری از ورزش برای جذاب کردن فعالیت ها، اجرای برنامه های سلامت در حوزه های اجتماعی، روحی، معنوی و جسمی برنامه های مخصوص بانوان در محور خانواده و همچنین اهمیت یکپارچه گرایی و همگرایی بخش ها تاکید شد.

 

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches