×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تشکیل نشست اضطراری برای سامان‌دهی مشارکت‌های مردمی در حوزه سلامت به زلزله‌زدگان

اقتصادتهران: نشست اضطراری شورای مدیران حوزه معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای برنامه‌ریزی خدمات قابل انجام از سوی این معاونت و سامان‌دهی مشارکت‌های مردمی در حوزه سلامت به زلزله‌زدگان مناطق غربی کشور، سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، در آغاز این نشست دکتر سید محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت، گزارش ابعاد حادثه و ضرورت اقدامات و اولویت‌ها در راستای خدمات‌رسانی سلامت به زلزله‌زدگان و موانع و آسیب‌های موجود را ارایه کرد و مقرر شد خدماتی در حوزه معاونت اجتماعی وزارت و دانشگاه‌های علوم پزشکی، علاوه بر استقرار نماینده مقیم در ستاد بحران وزارت بهداشت، در حداقل زمان ممکن صورت پذیرد و گزارش آن‌ها در نشست اضطراری دوم، چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ارایه شود.

تسهیل عیادت از مصدومان و آسیب‌دیدگان از سوی مردم و خیران در بیمارستان‌های تهران و امکان اسکان همراهان ایشان در وضعیت مطلوب از جمله مسایل مطرح شده در این نشست بود.

در ادامه این جلسه اعلام شد یکی از خیران برای سرپرستی ۱۰۰ کودک یتیم و کانون هتلداران تهران برای اسکان همراهان در فضاهای تحت اختیار خود اعلام آمادگی کرده‌اند.

مهیا کردن ملزومات و وسیله بازگشت آسیب‌دیدگان به شهر خود و تهیه بسته نیازهای اولیه و پوشاک مناسب برای تحویل به ایشان از طریق واحد مددکاری مراکز درمانی نیز در این جلسه مطرح و دستور لازم برای آن صادر شد.

رسیدگی و توجه به اقشار آسیب‌پذیر هم‌چون کودکان، زنان و سالمندان و مسایل روانی زلزله‌زدگان از طریق هماهنگی با اداره سلامت روان و برنامه‌ریزی و تسهیل حضور سازمان‌های مردم‌نهاد مرتبط در منطقه و ارایه خدمات در این زمینه از جمله مسایل مورد تاکید اکثریت اعضا در این جلسه بود. هم‌چنین مقرر شد اداره کل سازمان‌های مردم‌نهاد وزارت بهداشت دستورالعملی برای سامان‌دهی حضور تشکل‌ها در این‌گونه مواقع آماده و ارایه کند.

در ادامه این جلسه مقرر شد فهرست مراکز بهداشتی و درمانی آسیب‌دیده یا ویران‌شده در مناطق زلزله‌زده به صورت فوری تهیه و از سوی خیران هر چه سریع‌تر ساخته و تجهیز شود. هم‌چنین مجددا فهرست نیازمندی‌های فوری از بخش‌های مربوطه دریافت و تهیه آن‌ها در دستور کار قرار گیرد. هم‌چنین اعلام شد که خیری برای ساخت یکی از بیمارستان‌های منطقه اعلام آمادگی کرده است.

در پایان نیز مقرر شد طی بخش‌نامه‌ای اقدامات فوری معاونت اجتماعی دانشگاه‌های علوم پزشکی به ایشان ابلاغ و دستورالعمل خدمات معاونت اجتماعی در شرایط اضطرار و حوادث غیرمترقبه نیز تنظیم و ارسال شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches