×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تدوین ۱۳ هزار استاندارد در دولت

اقتصادتهران: رییس سازمان ملی استاندارد ایران از تدوین ۳۹ هزار استاندارد توسط این سازمان از سال ۱۳۰۹ تاکنون خبر داد و گفت: ۱۳ هزار استاندارد فقط در دولت تدبیر و امید تدوین شده که یک سوم استاندارد های تدوین شده را در بر می گیرد.

به گزارش ایرنا، نیره پیروزبخت روز پنجشنبه در نشست معاون اجرایی رییس جمهوری با مدیران سازمان ملی استاندارد ادامه داد: سازمان ملی استاندارد تاکنون ۱۰۰ دفتر استاندارد سازی در سراسر کشور را با مشارکت بخش های مرتبط در سایرسازمان ها راه اندازی کرده است.

وی از طراحی ۱۳۷ کمیته فنی متناظر در سطح بین المللی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون خبرداد و افزود: اکنون تعداد کمیته های فنی متناظر در این سازمان به ۲۶۶ کمیته فنی رسیده است که باسازمان های بین المللی همکاری دارند.

پیروزبخت گفت: ۸۰۷ کمیته فنی فرعی نیز در طول سه سال گذشته طراحی و اجرا شده است.

رییس سازمان ملی استاندارد یکی از مهمترین اتفاق هایی که در سه سال اخیربرای این سازمان رخ داده را اختصاص مسوولیت هماهنگی کمیته منطقه خاورنزدیک کدکس بین الملل به جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: قرار است نسبت به تدوین استانداردهای منطقه ای با سیار اعضا همکاری داشته باشیم.

وی از تدوین سند راهبردی کدکس غذایی که اکنون در شورای کدکس که همه سازمان های جهانی در آن حضور دارند در حال بحث و بررسی است خبر داد.

پیروزبخت از پیشنهاد تدوین ۵۶ استاندارد بین المللی که مورد پذیرش همه اعضای کدکس قرار گرفته است خبرداد و گفت: چنین چیزی را سال های گذشته به سختی از کشورمان می پذیرفتند درحالی که پس از رفع تحریم ها این امر ممکن شد.

رییس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: ۳۵ طرح مطالعاتی در بخش ارتقای مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی از سوی ایران به سازمان جهانی استاندارد ارایه شده است.

به گفته وی، برای نخستین بار کمیته فنی ایزو در بخش صرفه جویی انرژی نشست بین المللی خود را در ایران برگزار کرد و برای نخستین بار واژگان فارسی در استانداردهای جهانی بکار گرفته شده اند و اکنون ۱۱ واژه فارسی در استاندارد های جهانی وارد شده است.

پیروزبخت ادامه داد: هفت دبیرخانه کمیته های مختلف بین المللی در سازمان ملی استاندارد ایران تشکیل شده اند و موسسه منطقه ای ویسکام نیز دفتری در ایران ایجاد کرده است.

تسهیل در فرایند تجارت

رییس سازمان ملی استاندارد به فعالیت های این سازمان برای تسهیل امور تجارت اشاره و تصریح کرد: فعالیت های ثبت کالا و ثبت برند به صورت صدور گواهی انجام شده است و برای تسهیل صادرات مشوق ها و تسهیلات برای صادرکنندگان برتر اختصاص داده می شود.

وی از تجدید نظر در دستورالعمل ها و فرآیند های مطابق با مقررات جاری کشور خبرداد و افزود: تفاهمنامه هایی با سازمان گمرک منعقد شده تا زمان ماندگاری کالاها کاهش یابد.

بخش نفت

پیروزبخت به تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای واگذاری برخی امور بخش نفت به این سازمان اشاره کرد و بیان داشت: تلاش های صورت گرفته کمترین مفسده در این بخش را ممکن کرده و حدود ۵۶۹ پرونده سوخت سوبسید دارد مطرح شده که از خروج آنها جلوگیری به عمل آمده است.

نظارت بر مراکز تفریحی

رییس سازمان به انجام ۴۵ هزار نظارت برمرکزهای تفریحی و شهربازی ها اشاره کرد و گفت: تله کابین ها هم مشممول مقررات استاندارد اجباری شده اند.

وی از همکاری خوب وزارت ورزش و جوانان با سازمان استاندارد برای استاندارد کردن وسایل بازی خبر داد و افزود: طرح های استاندارد سازی مدرسه ها هم درحال پیگیری است.

بحث انرژی

پیروز بخت از آغاز فعالیت استاندارد بر روی خودروهای درحال حرکت مجهز به سوخت سی.ان.جی با همکاری وزارت نفت خبر داد و یادآور شد: در زمینه بحث ال.پی.جی نیز فعالیت خوبی را آغاز کرده ایم.

وی به جایگزینی ۹۲۳ هزار سیلندرنو با سیلندرهای کار کرده اشاره کرد و یادآورشد:حدود سه میلیون شیر نو نیز در جایگاه های عرضه ال.ان.جی بکار گرفته خواهد شد.

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: مقرر شده سه میلیون و ۷۰۰ هزار سیلندر ال.ان.جی بازسازی و به چرخه خدمت رسانی باز گردانده شوند.

*کالیبره کردن وزنه ملی

به گفته وی، سازمان ملی استاندارد ایران در دولت یازدهم و برای نخستین بار اقدام به کالیبره کردن وزنه نمونه ملی ایران کرد.

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور برای بررسی وضعیت سازمان ملی استاندارد ایران در برنامه ششم توسعه در محل این سازمان حضور یافت و از نزدیک در جریان گزارش های مدیران این سازمان قرار گرفت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches