×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تدوین مقررات عرضه ارز در بازار سرمایه

اقتصادتهران: نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران، از تک نرخی شدن ارز در بورس با موافقت بانک مرکزی خبر داد و گفت: عرضه و تقاضا تنها راهی است که می‌تواند به یکسان‌سازی نرخ ارز منجر شود.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، سیدحسین سلیمی با تأکید بر اینکه تک‌نرخی شدن ارز به معنای تثبیت قیمت آن نیست، گفت: با تک‌نرخی شدن ارز، فاصله قیمتی بین ارز دولتی و آزاد برداشته می‌شود و عملاً با یک نرخ روبرو خواهیم بود اما باز هم با وضع اقتصادی کشور، این نرخ ثابت نخواهد بود.

 نایب‌ رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران افزود: برای یکسان‌سازی نرخ ارز، آئین‌نامه‌ها و مقررات عرضه ارز در بورس تهیه شده است که قرار بود تا پیش از پایان سال گذشته فعالیت آن آغاز شود؛ اما احتیاط کردند و این کار به امسال موکول شد.

 وی تصریح کرد: هم‌زمان با موافقت بانک مرکزی با عرضه ارز اعم از ارزهای دولتی و صادراتی در بورس، تک‌نرخی شدن ارز کلید می‌خورد.

 این مقام مسئول تصریح کرد: باید تفاضل تورم داخلی و خارجی در نرخ ارز اعمال شود ضمن اینکه وضعیت عرضه و تقاضای ارز در بازار نیز نقش تعیین‌کننده در نزولی یا صعودی بودن روند قیمتی آن خواهد داشت.

 عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: قیمت ارز تک‌نرخی مستقیماً به میزان ارزی که بانک مرکزی می‌تواند عرضه کند، ربط دارد به عبارتی با کمبود عرضه روند صعودی می‌گیرد و با افزایش عرضه به سمت کاهش قیمت حرکت خواهد کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches