×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تدبیر و هوشیاری نیاز اصلی عرصه فرهنگی کشور

تهران اکونومی: قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: در فضای جنگ نرم کنونی با همسویی عزم و اراده، اندیشه و اعتقادات متولیان حوزه فرهنگی به پیروزی دست خواهیم یافت و در این مسیر باید از سرمایه های اجتماعی و ظرفیت محلات استفاده کنیم.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، علی محمد نایینی در اردوی جهادی -آموزشی مدیران و کارشناسان نواحی امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار داشت: اقدامات فرهنگی و اجتماعی کار ضمیمه ای و پیوست نیست، بلکه متن اصلی کار شهرداری است. ما اگر به دنبال تحول در عرصه فرهنگی و اجتماعی هستیم باید فضای شهرداری نواحی را از فضای خدمات شهری به فضای فرهنگی و اجتماعی تبدیل کنیم.

وی یادآور شد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در عصر حاضر ما جنگ نظامی نداریم بلکه جنگ سیاسی و فرهنگی داریم و در عرصه فرهنگی و اجتماعی نیاز به تدبیر، دانش، آگاهی، خبرویت و هوشیاری داریم. بنابراین باید افرادی که کار فرهنگی انجام می دهند از تخصص برخوردار باشند.

مشاور فرهنگی اجتماعی شهردار تهران یکی از آسیب های جدی جامعه را غفلت در برابر تهاجم فرهنگی دانست و افزود: شرط اول کار جهادی این است که باور کنیم در میدان جنگ هستیم. بنابراین باید با هوشیاری کامل از سرمایه های فرهنگی در اختیارمان حفاظت و حراست کنیم و با برنامه پیش برویم.

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: در فضای جنگ نرم کنونی نیز اگر عزم و اراده، اندیشه و اعتقادات متولیان و دست اندرکاران اجرایی عرصه های مختلف بویژه حوزه فرهنگ با یکدیگر همسو شود به پیروزی دست خواهیم یافت.

وی برگزاری اردوهای جهادی را در کاهش بسیاری از آسیب ها موثر دانست و افزود: لازم است در هر محله ظرفیت شناسی کنیم و در تمامی امور فرهنگی و اجتماعی باید مردم را دخالت دهیم. افراد باید در محلات بر روی هر موضوعی فکر کنند و متناسب با آن پیامی را برای مخاطبین داشته باشند و از این طریق کار فرهنگی صورت گیرد.

نایینی تاکید کرد: باید با بازنگری در برنامه های فرهنگی و اجتماعی در راستای عمق بخشیدن به فعالیت ها، برنامه ریزی جهت فرهنگ سازی و تحقق پیامدهای فعالیت های فرهنگی و اثربخشی آن بر مردم تلاش کنیم.

در این اردوی جهادی که به کوشش دبیرخانه ستاد ساماندهی مشارکت های اجتماعی در محلات شهر تهران، برگزار گردید، مباحث در ۱۰ محور شامل نقد و آسیب شناسی فعالیت¬ها، برنامه ها و ساختار مدیریت محله از دیدگاه نواحی،راهکارهای نواحی برای حل برخی مسائل مالی، اداری و انسانی مدیریت محله، راهکارهای هم افزایی و تعاملات ادارات اجتماعی نواحی، مدیریت محله و سایر نهادهای محله¬ای، تبیین نقش و کارکرد نواحی در ارتباط با مدیریت محله، بررسی و نقد سند انتظار مدیریت محله، نقد و بررسی نحوه حضور و تاثیر حضور نماینده شهرداری ناحیه در هیئت امناء، ساز و کارهای نظارت و تعامل نواحی بر فرایندها و اقدامات مدیریت محله، ضرورت و راهکارهای بهینه سازی و به¬روزرسانی ساختار و تشکیلات نواحی با توجه به رویکرد محله محوری، نقش نواحی در تقویت محتوا و اثر بخشی برنامه های سراهای محلات وآسیب شناسی رویکردها، عملکردها و برنامه های نواحی در ارتباط با مدیریت محله.)، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و نتیجه آن به صورت پاورپوینت ارائه شد.

در این ارودی جهادی بر پیاده سازی اهداف ۱۸ گانه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، توجه به بحث تعلیم و تکریم شهروندان، تنظیم فعالیت های مدیریت محله باید با سیاست های شهرداری، کنترل و نظارت توسط نواحی، لزوم حفظ تعامل نواحی با شورایاری و مدیران محلات پایتخت تاکید شد.

لازم به ذکر است: اردوی جهادی- آموزشی مدیران و کارشناسان نواحی امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با رویکرد بهبود تعاملات نواحی و مدیریت محله، با حضور دکتر قالیباف شهردار تهران، دکتر نائینی مشاور شهردار و قائم مقام معاونت اجتماعی، طالبی نژاد ریس ستاد مدیریت محله، مدیران ارشد شهرداری، معاونین اجتماعی و فرهنگی، مدیران نواحی، کارشناسان نواحی، به همت دبیرخانه ستاد ساماندهی مشارکت های اجتماعی در محلات شهر تهران در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches