×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تداوم صدرنشینی گروه فلزات اساسی‌ در فرابورس

اقتصادتهران: ۶۰۵ میلیون ورقه به ارزش چهار هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال در ۵۴ هزار دفعه این هفته در بازارهای فرابورس ایران دست به دست شد.

به گزارش اعلام فرابورس ایران، با وجود آنکه این هفته، بازارهای فرابورس تنها سه روز فعالیت داشتند، در نخستین روز کاری هفته با بیشترین حجم و ارزش معاملات ثبت شد.

معاملات در بازارهای این رکن بازار سرمایه در روزهای ۶، ۷ و ۹ آذرماه انجام و در مجموع بازاهای اول، دوم و پایه تعداد ۵۹۳ میلیون سهم به ارزش بیش از یک‌هزار و ۶۴۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

در این میان، بازار پایه با نقل و انتقال ۳۲۷ میلیون سهم، بیشترین حجم و بازار دوم با ارزش معاملاتی بالغ بر ۷۱۲ میلیارد ریال بیشترین ارزش معامله را به خود اختصاص دادند.

بازار اول نیز در حالی بیشترین افت هفتگی حجم و ارزش معاملاتی را به میزان ۸۵ درصد تجربه کرد که هفته پیشین صدرنشین بازار سهام بود.

در هفته معاملاتی منتهی به ۱۲ آذرماه همچنین در بازار ابزارهای نوین مالی ۱۳ میلیون ورقه به ارزش دو هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال معامله شد و اوراق بدهی با نقل و انتقال دو هزار و ۴۰۵ میلیارد ریال، بیشترین ارزش معاملاتی را در این بازار نسبت به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن تجربه کرد.

صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز نقل و انتقال نزدیک به ۱۰ میلیون ورقه به ارزش ۱۴۱ میلیارد ریال را به ثبت رساند که بیشترین حجم معاملاتی در مقایسه با دیگر ابزارهای مالی در این بازار بود.

در عین حال اوراق گواهی تسهیلات مسکن بیش از ۱۱ هزار دفعه مورد داد و ستد قرار گرفت که ضمن افزایش ۶ درصدی نسبت به هفته پیشین، در مقایسه با تعداد دفعات معاملاتی اوراق بدهی و ETFها بیشترین میزان بود.

اوراق تسه در این هفته به تعداد ۰٫۱۶ میلیون ورقه به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

رصد معاملات صنایع فرابورسی نشان می‌دهد برای چندمین هفته پیاپی گروه فلزات اساسی با ثبت نقل و انتقال ۲۸۰ میلیارد ریالی، سهم ۳۰ درصدی را از ارزش کل معاملات بازارهای اول، دوم و پایه به خود اختصاص داده و صدرنشین باقی مانده است.

همچنین دو صنعت حمل و نقل و سرمایه‌گذاری‌ها به‌ترتیب با معامله ۸۹ و ۷۰ میلیارد ریال، سهم ۱۰ درصدی و هفت درصدی را در هفته دوم آذر ثبت کردند و در رده‌های دوم و سوم صنایع فرابورسی ایستادند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches