×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تداوم رشد بورس در سال جدید با جهش ۱۲۵۴ واحدی شاخص

اقتصادتهران: شاخص بورس امروز (شنبه) با رشد یک هزار و ۲۵۴ پله ای نسبت به یکشنبه گذشته (پیش از دور دوم تعطیلات نوروزی)، در جایگاه ۱۸۶ هزار و ۵۳۵ واحدی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، شاخص بورس که از ابتدای سال جدید در مدار صعودی قرار گرفته است امروز نیز به رشد خود ادامه داد و وارد کانال ۱۸۶ هزار واحدی شد.

در معاملات امروز ۲ میلیارد و ۱۵۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶ هزار و ۲۲۷ میلیارد ریال در ۲۰۷ هزار نوبت، داد و ستد شد.

امروز در بازار سهام ۴۶۸ شرکت افزایش قیمت و بهای سهام ۱۸۹ شرکت کاهش داشت و ۲۳ شرکت نیز معاملاتی خنثی و بدون تغییر را تجربه کردند.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۳۶۱ واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۶۶۱ واحد افزایش یافت.

امروز شاخص قیمت (هم وزن) نیز ۴۶۱ واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.

شاخص آزاد شناور نیز امروز یک هزار و ۵۹۳ واحد افزایش یافت؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.

شاخص بازار اول مربوط به شرکت های برتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور ۹۴۲ واحد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس نیز ۲ هزار و ۴۱۲ واحد افزایش یافت.

در معاملات امروز، نمادهای اخابر (مخابرات)، شپنا (پالایش نفت اصفهان)، همراه (همراه اول)، کچاد (صنعتی و معدنی چادرملو) و شتران (پالایش نفت تهران) با بیشترین تاثیر مثبت، شاخص را بالا کشیدند.

در مقابل، فارس (هلدینگ خلیج فارس) و فملی (ملی صنایع مس) با بالاترین تاثیر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

صدرنشینی گروه خودرو

گروه خودرو در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه ۴۹۸ میلیون سهم به ارزش ۸۱۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

گروه شیمیایی به ارزش ۷۹۰ میلیارد ریال و بانک به ارزش ۴۶۲ میلیارد ریال، به ترتیب جایگاه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

گروه فلزات اساسی با داد و ستدی به ارزش ۳۹۸ میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت و گروه سیمان نیز با معاملاتی به ارزش ۳۷۴ میلیارد ریال در رده پنجم قرار گرفت.

رشد شاخص فرابورس

شاخص فرابورس (آیفکس) در معاملات امروز ۱۴ واحد افت کرد و در جایگاه ۲ هزار و ۳۹۰ واحدی ایستاد.

در این بازار ۸۱۷ میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از سه هزار و ۱۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

نمادهای مارون (پتروشیمی مارون)، هرمز (فولاد هرمزگان جنوب) و ارفع (آهن و فولاد ارفع) بیشترین سهم را در افت شاخص فرابورس داشتند.

کگهر (سنگ آهن گهرزمین)، زاگرس (پتروشیمی زاگرس) و ذوب (ذوب آهن) با بیشترین تاثیر مانع افت بیشتر شاخص شدند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches