×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true

 

اقتصادتهران: مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از تخصیص ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود ۹ درصد برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با وام ۵۰ میلیون تومانی در بافت فرسوده خبر داد.

به گزارش مهر، هوشنگ عشایری در نشست معرفی جزئیات برنامه ملی بازآفرینی شهری وضعیت محلات آسیب پذیر را شامل ۲ هزار و ۷۰۰  محله در ۵۴۳ شهر عنونان کرد و گفت: این مجموعه شامل بافت های ناکارآمد میانی (بافت فرسوده)، بافت های تاریخی و سکونتگاههای غیررسمی (حاشیه نشینی) است که مجموعا ۱۴۱ هکتار از مساحت شهرهای ایران را شامل شده و ۱۹ میلیون نفر معادل ۳۰ درصد جمعیت شهری کشور در این محله ها و بافت های ناکارآمد زندگی می کنند.

وی افزود: از دیگر ویژگی های این محله ها افت کیفیت زندگی مانند فقر شهری، گسترش آسیب های اجتماعی، کاهش تاب آوری در برابر بلایای طبیعی بخصوص زلزله، بحران هویت، بحران زیست محیطی و … می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود اسناد بالادستی مبنی بر لزوم نوسازی و بازسازی بافت های ناکارآمد شهری بخصوص قانون برنامه ششم توسعه و سند ملی نوسازی بافت های ناکارآمد شهری ادامه داد: بر اساس این اسناد، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و شهرداری ها نسبت به احیا و نوسازی سالانه ۲۷۰ محله از بافت های ناکارآمد شهری موظف هستند.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران هدف کلان از اجرای این طرح را ارتقای کیفیت زندگی شهروندان عنوان و اظهار کرد: ارتقاء تاب آوری شهری، کاهش فقر، ارتقاء منزلت اجتماعی و افزایش حکم روایی محلی از دیگر اهداف این برنامه بوده که اجرای بازآفرینی شهری می تواند در بخش کالبدی به پیشرفت و بهبود و در بخش های اقتصادی و اجتماعی و زیست محیطی به ارتقای محلات منجر شود.

عشایری برنامه ملی بازآفرینی شهری را در سه بخش کلان خدمات روبنایی، مسکن و زیرساخت ها و فضاهای شهری معرفی کرد و گفت: بخش روبنایی شامل احداث فرهنگسرا، درمانگاه، سالن های ورزشی، کتابخانه، اورژانس، آتش نشانی، پاسگاه پلیس و … می‌شود. همچنین بخش بهسازی مسکن نیز شامل نوسازی مجموعه های مسکونی و رفع ریزدانگی در محلات خواهد شد. حوزه بهسازی و ارتقاء خدمات زیربنایی نیز شامل بهسازی شبکه تاسیسات شهری از قبیل خطوط آب، فاضلاب، برق، گاز، مخابرات و … می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches