×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تحویل ۳۰ هزار واحد مسکن مهر معطل وزارت نیرو

اقتصاد تهران: رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران گفت: تحویل واحدهای مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر معطل خدمات زیربنایی و روبنایی است که این وظیفه بر عهده وزارت نیرو است.

علیرضا تابش درباره وضعیت واحدهای مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اظهار کرد: تکمیل بودن خدمات زیربنایی و روبنایی واحدهای مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با مشکلاتی مواجه است که به طور کلی از تعداد کل این واحدها ۳۰ هزار واحد برای تکمیل خدمات زیر بنایی و روبنایی دچار مشکل هستند.

تابش افزود: امیدواریم وزارت نیرو و نفت با جلساتی که با وزارت راه و شهرسازی داشته است، بتواند هر چه سریع‌تر خدمات زیربنایی و روبنایی این واحدها را تکمیل کند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران با بیان این‌که این واحدها آماده تحویل هستند، تصریح کرد: فقط منتظر اقدامات وزارت نیرو و نفت هستیم تا بتوانیم این واحدها را تحویل دهیم.

وی درباره وضعیت تعاونی‌های مسکن و تخلفات صورت گرفته، گفت:‌ در تعاونی‌ها تعدادی از افراد گرفتاری‌هایی دارند که در مجموع در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر این تعداد حدود ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ واحد است.

تابش افزود: با جلساتی که برگزار شده امیدواریم از میزان مشکلات کاسته شود، اما متاسفانه تعاونی‌هایی بودند که پول مردم در آن‌ها سوخت شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که مسکن اساسا در کشور محرکه مهم و حائز اهمیتی است، گفت: اهمیت مسکن روستایی در سال‌های اخیر برای مردم آشکارتر شده که آن هم به دلیل ضرورت بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و ضرورت مقاوم سازی است.

تابش با بیان این‌که طرح جامع یک تحت عنوان بهسازی و نوسازی مسکن روستایی تهیه شده، ادامه داد: از زمان معاونت آقای عارف مصوبه‌ای بر اساس برنامه چهارم در نظر گرفته شده که سالی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی بهسازی و نوسازی شود و به سمتی برویم که اکثر واحدهای بی دوام و کم دوام مقاوم شوند.

وی در ادامه گفت:‌از سال ۱۳۸۴ این طرح آغاز شده و تا سال ۱۳۹۳ ادامه پیدا کرده است که در یکی دو سال اخیر سهمیه هر سال مشخص و ابلاغ شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد:‌پارسال حدود ۴۰۰ هزار واحد ساخت و ساز انجام داده‌ایم ولی نرم ساخت را در ۲۰۰ هزار واحد حفظ کرده‌ایم.

تابش با بیان این‌که تاکنون از یک میلیون و ۶۲۸ هزار واحد مسکونی که برای این طرح بزرگ در نظر گرفته شده با مردم و بانک ها عقد قرارداد داشته‌ایم، ادامه داد: یک میلیون و ۴۲۲ هزار واحد از این تعداد به اتمام رسیده و مردم در آن‌ها ساکن هستند.

وی افزود: این بدان معنی است که بانک ها در طول این سال‌ها ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وام به مردم داده‌اند که این میزان با سودهای دو درصد از سال ۱۳۸۴ بوده و مورد توجه سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی قرار گرفته است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این‌که با دید مثبت به این طرح و به صورت پیگیرانه برخورد کرده‌اند، افزود: در هیات دولت گزارشی مطرح شده که براساس آن این طرح ادامه پیدا کند.

تابش ادامه داد: این طرح در سال ۱۳۹۳ به تصویب رسید و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها تسهیلات داده شد که میزان این وام ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که در حال حاضر این رقم به ۱۵ میلیون تومان رسیده است

وی با اشاره به اینکه این میزان وام با سود پنج درصد و مابه التفاوت با نرخ رایج از سوی بانک مرکزی تصویب شده است گفت: دولت در بودجه به این میزان توجه کرده تا مابه التفاوت را پرداخت کند.

تابش با اشاره به این‌که بانک‌ها ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وام با سود ۵ درصد به مردم پرداخت کرده‌اند، ادامه داد: ۲۰۰ هزار سهمیه امسال نیز تسهیلات به مردم پرداخت می‌شود که سقف تسهیلات به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافت. سود این تسهیلات ۵ درصد است و مابه‌التفاوت این سود در بودجه سنواتی دولت پیش‌بینی شده و به بانک‌ها پرداخت خواهد شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین تضمین زنجیره‌ای را مورد تاکید قرار داد و گفت: مصوبه به بانک مرکزی ابلاغ شده و این بانک نیز باید سهمیه بانک‌ها را ابلاغ کند. با صحبتی که با آقای سیف دیروز داشته‌ام ایشان گفتند سقف تسهیلات روستایی به ۱۵میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این‌که اگر این طرح تا سال ۱۴۰۵ ادامه یابد انباشت واحدها در روستاها به حدود ۵۰۰ هزار واحد خواهد رسید، خاطرنشان کرد: تا سال ۱۴۰۵ این میزان تامین می‌شود به این ترتیب تا سال مذکور حدود ۷۰ درصد از واحدهای کم‌دوام و بی‌دوام نوسازی و بهسازی خواهد شد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches