×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تحولات فرهنگی و هنری از سال ۹۲ روند رو به ‌رشد داشته است

اقتصادتهران: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به ارائه گزارش عملکرد این وزارتخانه پرداخت و تاکیدکرد: جریان تحولات فرهنگی و هنری از لحاظ کمی روند رو به رشد قابل توجهی را از سال ۹۲ تاکنون طی کرده است.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در این دیدار با بیان اینکه تحولات فرهنگی از سال ۹۲ تاکنون به لحاظ کمی روند رو به رشدی داشته است، گفت: فرهنگ حوزه انفاق است و بذری که در حوزه فرهنگ و هنر کاشته می شود مانند انفاق است که دوباره اثرات آن به خودمان بازمی گردد.

وی افزود: توجه به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و همچنین به طور کلی حوزه فرهنگ نتایج پر ثمری به جا می گذارد و حمایت از این اهالی را ضروری می دانیم و گام های مورد انتظار در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه را دنبال می کنیم.

وی با اشاره به گستره فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این وزارتخانه در ۶ حوزه کاری فعالیت می کند که حوزه فرهنگ از جمله این فعالیت ها است. این حوزه موضوعاتی مانند نشر، کتاب، کتابخانه، اهل قلم، ادبیات، چاپ، فرهنگ عمومی و … را دنبال می کند.

صالحی ادامه داد: حوزه هنر در قالب فعالیت هایی مانند موسیقی، نمایش، سینما، مد و لباس، بازی های رایانه ای و … از دیگر فعالیت های این وزارتخانه به شمار می آید.

حوزه رسانه شامل رسانه های چاپی و برخط از دیگر حوزه های فعالیتی این وزارتخانه از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرده شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: حوزه دین که معاونت های مختلف به طور مستقیم در این حوزه فعالیت می کنند و سازمان های اوقاف و امور خیریه و حج و زیارت و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگ هنری کشور هم به طور خاص در این حوزه فعالیت می کنند از دیگر بخش های حوزه فعالیتی این وزارتخانه است.

صالحی ادامه داد: فعالیت در حوزه بین الملل از دیگر فعالیت های این وزارتخانه به شمار می آید که در بخش های مختلف جشنواره ای مانند تئاتر، سینما، موسیقی و … و نمایشگاه های بین المللی کتاب نمود دارد و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان وظیفه اصلی این حوزه را دنبال می کند.

وی در ادامه گفت: نظرسنجی ها و پیمایش ها به عنوان پشتوانه اصلی علمی و حرکتی فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم از دیگر فعالیت ها و حوزه های کاری این وزارتخانه به شمار می آید که این فعالیت ها نیز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches