×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
تحقق برنامه های حمل و نقل در افق ۱۴۰۴ نیاز به سرمایه گذاری سالانه ۴۰۰ هزار میلیارد ریالی دارد

اقتصادتهران: معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: دستیابی به برنامه‌های افق چشم انداز ۱۴۰۴ در بخش زیربناهای حمل و نقل، نیازمند سرمایه گذاری سالانه بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد ریالی ( ۴۰ هزار میلیارد تومان ) است.

به گزارش از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی در جلسه هم اندیشی مدیران شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل اظهار داشت : منابع دولتی نمی تواند امکان تحقق برنامه ۶ هزار کیلومتر آزاد راه، ۲۵ هزار کیلومتر راه آهن و ۲۵ هزار کیلومتر بزرگراه را فراهم سازد و نیازمند سرمایه‌گذاری از سایر منابع است.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر اهمیت وظایف شرکت یاد شده به عنوان بزرگترین متولی احداث زیرساخت‌های حمل و نقل افزود: اکنون ۷۰ درصد توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور و حدود ۶۰درصد اعتبارات وزارت راه و شهرسازی در اختیار این شرکت قرار دارد و این موضوع نشان دهنده وظیفه مهم این بخش است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل اضافه کرد: گسترش شبکه حمل و نقل یکی از شاخص‌های اساسی توسعه یافتگی کشورها محسوب می‌شود و سرمایه‌گذاری امروز در راه‌ها تولید ثروت ملی در آینده است و جمهوری اسلامی را در حوزه توسعه ترانزیت، گردشگری، تولید ناخالص ملی، ایجاد اشتغال زودبازده و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی پیشرو خواهد کرد.

خادمی ضمن تاکید بر اهمیت توسعه شبکه حمل و نقل گفت: پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیر بناهای حمل ونقل امسال ابلاغ شده که سه هزار میلیارد ریال ( ۳۰۰ میلیارد تومان) آن نقدی ، ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال (یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان ) اسناد خزانه اسلامی و سهمی هم از محل اوراق مشارکت است و با استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده و اولویت بندی، پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد .

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها ضمن درخواست همکاری مسنجم‌تر حوزه‌ها و مجریان گفت: حدود ۸۰ آزاد راه جدید بطول پنج هزار کیلومتر در برنامه‌ پنج ساله ششم توسعه در دستور کار قرار دارد و این معاونت با استفاده از ظرفیت‌ها و مطالعات صورت گرفته در بزرگراه و راه‌هایی که قابلیت تبدیل شدن به آزادراه را دارد، با حوزه‌ها همکاری بیشتری خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به نقش حیاتی حوزه های نظارت و کنترل پروژه های استان‌ها گفت: حوزه ها درخط مقدم جبهه های راهسازی قرار دارند و بایست در تمام مراحل اجرای پروژه ها از مطالعات تا اجرای آن حضوری فعال داشته باشند و همه‌ امور از کانال آنها عبور کند و به این منظور شرح وظایف روسای حوزه‌ها تدوین شده و به آنان ابلاغ می‌شود که مسئولیت آنان را در سه حوزه راه، راه‌آهن و آزادراه به ویژه در استان‌هایی که پروژه‌های بیشتری در آنها فعال است، سنگین‌تر می‌شود.

براساس این گزارش ،جبار علی ذاکری معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها نیز در این جلسه تفویض اختیار به حوزه‌ها را از اقدامات مهم در چارچوب توانمند سازی آنها ارزیابی کرد و خاطر نشان ساخت: بازتعریف جدید از وظایف حوزه‌‌ها، امکان آن را فراهم سازد تا در مسئولیت سنگین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و نیز اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی و ۸۰۰ کیلومتر شبکه ریلی تا پایان بهار ۹۶ این بخش را یاری کند.

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی، مرداد ماه امسال اعلام کرد: محدودیت منابع بودجه ای وجود دارد و نیاز به یک سرمایه گذاری گسترده برای بهبود وضعیت زیرساخت ها و حمل و نقل است، اما منابع بودجه ای بسیار محدود بوده، تا آنجا که در سال ۱۳۹۴ به میزان ۳۲ درصد بودجه لازم تخصیص یافت که با این وضعیت تخصیص بودجه کشور، نمی توان کار بزرگی انجام داد و باید رویکردها تغییر کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches