×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تحصیل ۱۳ هزار دانش آموز در مدارس خارج از کشور

اقتصادتهران: قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل از خبرگزاری مهر بازدید کرد و به سوالات خبرنگاران این خبرگزاری در حیطه مسئولیت خویش پاسخ داد.

 به گزارش مهر، ظهر دیروز غلامرضا کریمی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل و رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور از مهر بازدید کرد و به پرسش هایی پیرامون مباحث اعزام فرهنگیان به مدارس خارج از کشور و آزمون اعزامی آنها، تحصیل دانش آموزان پناهنده و آواره خصوصا افغانستانی، کمیسیون ملی آیسسکو و برنامه های آن و… پاسخ داد.

 وی در خصوص آزمون اعزام معلمان به مدارس خارج از کشور و میزان مدارس خارج از کشور گفت: در حال حاضر ۱۳ هزار دانش آموز در مدارس خارج از کشور جمهوری اسلامی ایران تحصیل می کنند. این دانش آموزان در ۱۱۰ مدرسه در ۶۰ کشور پشت نیمکت می نشینند. ما در برخی از این کشورها ۵ مدرسه و در برخی دیگر یک مدرسه داریم.

 وی ادامه داد: یکی از روش های انتخاب معلم ها برای این مدارس رویکرد نخبه محوری است که بسیاری از کشورها آن را به کار می گیرند به این معنا که سازوکاری را می گذارند که افرادی که متناسب با شرایط هستند تحت آموزشی قرار می گیرند و به مدت ۱۰ تا ۱۵ سال در خارج از آن کشور معلم می شوند. اما از آنجا که رویکردهای ما مبتنی بر عدالت محوری است و خیل عظیمی از فرهنگیان را داریم که متقاضی حضور در مدارس خارج از کشور هستند و تعداد محدودی پذیرش داریم، روش برپایی آزمون در سراسر کشور و بعد مصاحبه از سه برابر ظرفیت مورد نیاز را انتخاب کردیم.

 کریمی بیان کرد: امسال ۱۷ هزار و ۳۰۰ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند که ۹۶۷ نفر برای بخش مصاحبه پذیرفته شدند و در نهایت ما ۳۶۰ نفر را پذیرش می کنیم. از شرایط شرکت در آزمون هم داشتن حداقل ۱۰ سال کار و حداکثر ۲۵ سال کار است که ۸ سال باید در رشته تخصصی مورد نظر تدریس کرده باشند. در بخش مصاحبه در عرض ۴۰ دقیقه باید بتوانند یک تدریس جامعی ارائه دهند و بر فنون تدریس تسلط کافی داشته باشند. آشنایی با زبان خارجی و آمادگی شخصیتی که طی آزمون و مصاحبه مشخص می شود نیز از معیارهای اصلی ماست. در کنار این مثلا برای زوج فرهنگی ضریب ۵ درصد، برای ایثارگران ضریب ۵ درصد، برای تسلط به قرآن کریم ضریب یک درصد، برای معلم نمونه بودن ضریب دو درصد و برای سرگروه آموزشی ضریب دو درصد را هم در نظر می گیریم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches